1

Nietypowa zapowiedź konferencji Apple. Jedna z nowości może ucieszyć graczy

Już dziś wieczorem Apple zaprezentuje nam swój pomysł na usługę VOD. Do prezentacji zostało kilka godzin, ale transmisja w Internecie trwa już od jakiegoś czasu. Apple miało naprawdę fajny pomysł na promocję wydarzenia.

Apple podgrzewa atmosferę przed premierą usługi VOD

Do sali Steve’a Jobsa możemy zajrzeć przedpremierowo, a obraz, który oglądamy w sieci, został poddany delikatnej obróbce, by przypominał ten z telewizora kineskopowego. Czy Apple chciało coś w ten sposób przekazać? Być może nie, ale gdybym miał obstawiać, to postawiłbym na chęć pokazania zmiany, jaka miałaby czekać widzów – podobnie jak przeskok z telewizorów CRT na LCD, tak rewolucyjna ma być usługa VOD od Apple. Ale czy będzie?

Choć nie znamy wszystkich szczegółów, to wygląda na to, że wcześniejsze plotki o darmowym dostępie do treści dla użytkowników urządzeń Apple nie staną się faktem. Firma prawdopodobnie będzie chciała zarabiać na własnych produkcjach w modelu subskrypcyjnym, a ponadto oferować będzie dodatkowe pakiety z kanałami i treściami od HBO, Starz i Showtime. Każdy z nich miałby kosztować 9,99 dolara, ale nadal nie jest jasne ile policzy sobie Apple za pakiet podstawowy.

Nie wiemy, które z produkcji są już gotowe, by Apple mogło je zapowiedzieć na konferencji i pokazać jakiekolwiek materiały promocyjne ze zwiastunami na czele, ale co najmniej dwie z nich wydają się być pewniakami. Chris Evans, występujący w „Defending Jacob”, i Kevin Durant, jedna z gwiazd NBA, byli bohaterami zrzutów ekranu wyświetlanych w amfiteatrze. Najpierw pokazano ekran połączenia przychodzącego od Evansa, a później wymianę wiadomości między Timem Cookiem i Durantem.

Apple szykuje coś więcej niż tylko VOD

Ale usługa VOD i oryginalne seriale nie będą jedynymi nowościami. Apple przygotowuje się też do debiutu rozszerzonej wersji Apple News Premium, gdzie za 9,99 dolara miesięcznie użytkownicy zyskaliby dostęp do treści z około 200 tytułów (magazynów, czasopism i dzienników). Wieści te doniósł Wall Street Journal, który… według wcześniejszych przecieków przystał na propozycję Apple i dołączył do grona partnerów.

Apple News jest w Polsce niedostępne, a nowa propozycja wydaje się być szyta tylko na miarę amerykańskiego czytelnika – szanse na globalne uruchomienie usługi są, niestety, nikłe. Nieco inaczej może wypaść trzecia z nowości.

Polecamy: Co pokaże Apple? Zapowiedź konferencji

Plotki na jej temat powracały co jakiś czas, ale dopiero teraz Bloomberg dostarczył nam pewnych konkretów, potwierdzając niektóre z domniemywań. Subskrypcja na gry ma oczywiście opierać się na ofercie App Store i będzie rozliczana za pomocą tego sklepu. W odróżnieniu od propozycji Google, Apple będzie skupiało się na zadowoleniu posiadaczy urządzeń z nadgryzionym jabłkiem. W ramach jednej opłaty mamy otrzymać dostęp do zestawu gier i niewykluczone, że oferowane będą też paczki tytułów od konkretnych deweloperów. Ze względu na globalny zasięg App Store, uruchomienie tej usługi w większości krajów, w tym w Polsce, wydaje się formalnością.

To, czego nie zobaczymy na wydarzeniu, to nowe urządzenia Apple. Firma odświeżyła niektóre z nich w zeszłym tygodniu i jedynym rodzynkiem, o którego nowej wersji mówiło się nieoficjalnie, lecz jednak nie został zaktualizowany, był iPod touch. Czy ujrzymy go, gdy Apple ogłosi ewentualne poprawki w Apple Music? Nic na to w tej chwili nie wskazuje, ale być może firma była w stanie zachować w tajemnicy część nowości.

Zobacz też: Seriale Apple – lista zamówionych produkcji

Konferencję będziecie mogli obejrzeć na żywo o 18:00 na apple.com (wspierane są wszystkie urządzenia Apple, przeglądarka Edge na Windows 10)