76

Użytkownicy Nexusów 5X skarżą się na awarie urządzeń. Smartfony dotyka „bootloop”

Nasz czytelnik zaalarmował nas, że z niektórymi urządzeniami Nexus 5X od LG są pewne problemy. Okazuje się, że urządzenia po zawieszeniu się, wpadają w pętlę ponownych uruchomień i żadne próby ręcznej instalacji oprogramowania nie udają się. Co ciekawe, okazuje się, że problem jest dobrze znany i w USA skończył się programem zwrotów pieniędzy dla klientów dotkniętych tą usterką.

Przy okazji, czytelnik wskazał również inne przypadki problemów z telefonami Nexus 5X. Po krótkim badaniu sprawy w internecie okazało się, że tą usterką dotkniętych jest wielu innych użytkowników. Najpierw, jako winnego wskazywano aktualizację do Nougata, jednak szybko okazało się, że problem jest natury sprzętowej. Początkowe przypuszczenia były umotywowane tym, iż najczęściej sprzęty wpadały w pętlę ponownych uruchomień właśnie tuż po tym, jak zainstalowano na nich nowe oprogramowanie. Jednak, po pewnym czasie odkryto, iż prawdziwą przyczyną usterki jest wadliwa płyta główna, która odmawia posłuszeństwa szczególnie w przypadkach jej mocnego nagrzania. Proces uaktualniania Androida, szczególnie przy okazji podłączenia Nexusa 5X do ładowarki może (aczkolwiek nie musi) wywołać taką awarię. Oznacza to także, że również po długich sesjach grania w gry mobilne, telefon może nagle odmówić posłuszeństwa.

Tak użytkownicy zgłaszają usterkę w Nexusach:

(…)Minutes afterwards. I updated to 7.1.1 and it seems to be working fine on the new phone. Now I’m trying to tackle wiping my old phone before I send it back, but I can’t get it booted up long enough to do it in either regular mode or the boot recovery mode.

From everything I’ve read the issues has nothing to do with software versions. It’s a hardware issue caused my a faulty mother board. The soldering on the board fails after heat cycles cause issues. Like charging your phone, using games, anything that increases the temperature. LG is no longer offering refunds and are repairing devices or offering replacements with the G4 and G5.

So, go ahead and update to 7.1.1. Version has nothing to do with it. These problems started when people were still on 6.0. If it makes you feel better, take the phone out of the case and set it on an icepack to help it stay cool while updating.

(…)My LG Nexus 5x just got stuck with a black screen, didn’t respond, i then hard-reset it, which start a loop of loading to the animation screen, getting stuck on the animation and resetting. Cache wipe and factory reset didn’t change anything!(…)

Źródło: Android Forums / Google Product Forums

nexus 5x

LG zna ten problem. W USA skończyło się to programem zwrotu pieniędzy

Okazało się bowiem, że… serwis firmy nie dysponuje częściami potrzebnymi do naprawy urządzenia, stąd też oferowano całkowite zwrócenie pełnej ceny sprzęty. Po pewnym czasie natomiast wycofano się z tego pomysłu i klientom w zamian oferowano smartfony LG G4 oraz LG G5 w ramach rekompensaty. Nie wiemy natomiast, jak sprawa ma się w Polsce. W tej sprawie wysłaliśmy do działu PR LG Polska wiadomość, w której pytamy nie tylko o to, jak będą rozwiązywane tego typu problemy w naszym kraju, ale także o to, czy firma dysponuje szerszymi informacjami na temat występującej w Nexusach usterki. Jeżeli tylko pojawi się odpowiedź ze strony LG, bezzwłocznie umieścimy ją w tym tekście.

Co zrobić, jeżeli mój Nexus 5X odmówił posłuszeństwa?

Przede wszystkim nie należy panikować. Jeżeli sprzęt jest objęty gwarancją producenta, nie należy się obawiać, że sprawa zostanie pokpiona. Wystarczy skontaktować się z konsultantem LG pod numerem: 801-54-54-54 (Pon – Pt w godz. 8 – 20, Sob w godz. 10 – 18) lub umówić się na rozmowę telefoniczną w tym miejscu.

Jeżeli masz telefon Nexus 5X i wszystko jest w porządku, nie musisz przesadnie obawiać się, że Twój telefon nagle stanie się drogim przyciskiem do papieru. Z naszych ustaleń wynika, że na szczęście, problem dotyczy jedynie ograniczonej części sprzedanych na rynku smartfonów i zapewne wielu z klientów firmy LG nigdy nie doświadczy takiego problemu.


Niedawno uruchomiliśmy serwis z Pracą w IT! Gorąco zachęcamy do przejrzenia najnowszych ofert pracy oraz profili pracodawców