13

MySpace sprzedane za 35 milionów dolarów firmie Specific Media

MySpace – ruina generująca 165 milionów straty, tracąca użytkowników z miesiąca na miesiąc, a jeszcze w 2007 wyceniany na 2,7 miliarda dolarów – skojarzenie z obecnie nadmuchiwanymi wycenami serwisów wskazane. W kwietniu bieżącego roku MySpace zostało wystawione na sprzedaż, a teraz dowiadujemy się o tym, że kupiec się znalazł. Specific Media przejmuje firmę za jedyne […]

MySpace – ruina generująca 165 milionów straty, tracąca użytkowników z miesiąca na miesiąc, a jeszcze w 2007 wyceniany na 2,7 miliarda dolarów – skojarzenie z obecnie nadmuchiwanymi wycenami serwisów wskazane. W kwietniu bieżącego roku MySpace zostało wystawione na sprzedaż, a teraz dowiadujemy się o tym, że kupiec się znalazł. Specific Media przejmuje firmę za jedyne 35 milionów dolarów (to około 1% największej wyceny serwisu w przeszłości).

NewsCorp. przejęło MySpace w 2005 roku za 580 milionów dolarów, teraz pozbywa się go za jedyne 35 milionów – straciło na tym biznesie pół miliarda dolarów. W przejęciu ma wziąć udział nie tylko Specific Media, firma zajmująca się reklamą, ale także i taka postać jak Justin Timberlake, który to piosenkarz ma zająć się odbudowywaniem marki serwisu. Tak skomentował wydarzenie:

There’s a need for a place where fans can go to interact with their favorite entertainers, listen to music, watch videos, share and discover cool stuff and just connect. MySpace has the potential to be that place.

Sama firma Specific Media mówi na temat przejęcia tak:

We look forward to partnering with someone as talented as Justin Timberlake, who will lead the business strategy with his creative ideas and vision for transforming MySpace. This is the next chapter of digital media, and we are excited to have a hand in writing the script.

Być może rzeczywiście Justinowi Timberlake’owi uda się odbudować markę i siłę serwisu, wszak jest dość popularnym wykonawcą, który ma dużo fanów. Z tego, co rozumiem, MySpace nie będzie już miejscem do promowania się przez niezależnych artystów, tylko stanie się serwisem rozrywkowym z dostępem do treści multimedialnych takich jak muzyka czy klipy wideo. Możliwe, że taka strategia wsparta doświadczeniem Timberlake’a w branży sprawdzi się.

Specific Media ogłosiło także, że po przejęciu MySpace ma zamiar zwolnić połowę z pięciuset pracowników.

Więcej szczegółów na temat przejęcia można znaleźć na MSNBC. Polecam także zapoznać się z wpisem Remembering the Arrogance of MySpace.