Facebook

Mundial, ebola, wybory w Brazylii i Robin Wiliams rządzili Facebookiem w 2014 roku

Tomasz Popielarczyk
Mundial, ebola, wybory w Brazylii i Robin Wiliams rządzili Facebookiem w 2014 roku
1

Jak co roku Facebook zestawia najpopularniejsze w mijających 12 miesiącach tematy, którym poświęcali swoją uwagę jego użytkownicy. Nie da się ukryć, że to właśnie tutaj najlepiej odzwierciedlane są trendy, a także  najpopularniejsze tematy, które wywołały największe poruszenie. Co w tym roku rządził...

Jak co roku Facebook zestawia najpopularniejsze w mijających 12 miesiącach tematy, którym poświęcali swoją uwagę jego użytkownicy. Nie da się ukryć, że to właśnie tutaj najlepiej odzwierciedlane są trendy, a także  najpopularniejsze tematy, które wywołały największe poruszenie. Co w tym roku rządziło na Facebooku?

Pierwsze miejsce zajął brazylijski Mundial, dla którego media społecznościowe również straciły głowę. Przez cały okres trwania imprezy Na Facebooku tworzone były specjalne strony z wydarzeniami, gdzie na bieżąco można było śledzić przebieg spotkań. Zresztą nie tylko platforma Zukcerberga reagowała na te tredny - swoje niespodzianki dla fanów piłki przygotował również Twitter. No i okazało się, że był to strzał w dziesiątkę.

Właściwie przez cały rok w mediach i internecie powracał temat eboli. Wirus, który był tragedią dla mieszkańców Afryki mroził krew w żyłach ludzi z krajów bardziej rozwiniętych, a każde doniesienia na ten temat wywoływały masę emocji. Zajęcie drugiego miejsca pod względem popularności na Facebooku nie powinno zatem być dla nikogo zaskoczeniem.

http://vimeo.com/113985775

Podium zamknęły wybory w Brazylii, które wywołały wiele kontrowersji i podzieliły kraj (a z nim również cały świat) na dwie części. By to dobitny dowód na to, jak bardzo niejednolite są poglądy polityczne w tym kraju i zarazem najsłabsze zwycięstwo w wyborach prezydenckich od 2002 drugiego roku.

Kolejne miejsca zajęły m.in. takie kwestie, jak śmierć Robina Williamsa, akcja Ice Bucket Chalenge (spodziewałem się jej zdecydowanie wyżej), konflikt w Strefie Gazy, problemy linii lotniczych Malaysia Airlines, a także tegoroczny Super Bowl, który powoli przestaje być już jedynie wydarzeniem medialnym w USA.

W ramach lokalnego akcentu ujawniono również 10 miejsc w Polsce, które w 2014 roku użytkownicy portalu odwiedzali najczęściej. Oto i one:

1. Auschwitz Memorial / Muzeum Auschwitz
2. Warsaw Old Town
3. Stadion Narodowy w Warszawie
4. Gdańsk - Stare Miasto
5. Wieliczka Salt Mine
6. Wawel Castle
7. Plaża Mielno
8. Międzyzdroje Plaża
9. Krakowski Rynek
10. Morskie Oko

Na opublikowanym klipie wideo zestawiono wszystkie najważniejsze wydarzenia, które odbiły się echem na Facebooku. Zapewne Wam to coś przypomina, prawda? Publikowany co roku Zeitgeist Google'a wygląda bardzo podobnie i nie jest to zbieg okoliczności. Facebook urósł do tego stopnia, że wręcz na równi z wyszukiwarką stał się najważniejszym miejscem w internecie dla ogromnej liczby internautów. Jego aspiracja do tego, by odzwierciedlać światowe trendy w sposób identyczny, jak robi to wyszukiwarka jest zatem jak najbardziej uzasadniony. Takie podsumowania roku są tego dobitnym dowodem.

Więcej informacji oraz ogólne zestawienie wydarzeń znajdziecie na stronie yearinreview.fb.com. Szkoda, że nikt się nie wysilił, by opracować ją również w polskiej wersji językowej.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu