11

mPOS BLIK – koniec terminali płatniczych?

Polski Standard Płatności, operator BLIKA, czyli płatności mobilnych, o którym już wielokrotnie pisaliśmy, ogłosił właśnie wprowadzenie nowej usługi mPOS BLIK. Dzięki niej sprzedawcy nie będą już musieli zaopatrywać się w terminale płatnicze.

Tytuł może trochę przewrotny, bo ciężko mi sobie wyobrazić, by duże sieci, sklepy czy hipermarkety nagle zrezygnowały z tej formy przyjmowania płatności. Jednak mPOS BLIK z powodzeniem mógłby być wykorzystywany przez drobnych sprzedawców, sklepików osiedlowych czy innych podobnych punktów sprzedaży i usług.

Sprzedawca będzie musiał jedynie zainstalować aplikację mPOS BLIK w telefonie z AppStore, Google Play lub Windows Store oraz zgłosić się do swojego agenta rozliczeniowego z prośbą o aktywowanie aplikacji do przyjmowania płatności.

Każdy nowy akceptant BLIKA, który ma smartfon z zainstalowaną aplikacją mPOS BLIK będzie mógł przyjmować płatności od dowolnego użytkownika BLIK na rynku.

A tak o nowej usłudze mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży Polskiego Standardu Płatności:

Proponujemy agentom rozliczeniowym i bankom – uczestnikom naszego systemu rozwiązanie, którego jeszcze na polskim rynku nie było.

Aplikacja mPOS BLIK pozwala na szybkie, wygodne, komfortowe i bezpieczne zakupy. Cieszymy się z poszerzenia współpracy z Przelewami24, który jako pierwszy z uczestników systemu BLIK oferuje usługę mPOS BLIK. Planujemy, że z naszego rozwiązania skorzystają także kolejne podmioty, które otrzymają maksymalną wygodę i łatwość w dokonywaniu płatności

Jako pierwsi to rozwiązanie wdrożą u siebie już na początku przyszłego roku Przelewy24.

Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży Ecommerce w firmie Przelewy24:

Silny i dynamiczny rynek e-commerce wymógł na e-sprzedawcach konieczność oferowania najlepszych cen i dostarczania zakupów w najszybszy możliwy sposób.

Obecnie przyszłość handlu detalicznego to skrzyżowanie sklepu tradycyjnego i online. Jest to odpowiedź na oczekiwania kupujących, którzy regularnie korzystają już z obu kanałów porównując oferty, poszukując informacji o towarach i usługach, wybierając najkorzystniejszy i najwygodniejszy dla nich sposób finalizacji zakupu. Serwis Przelewy24, dostrzegają zapotrzebowanie i oczekiwania merchantów w zakresie rozwiązań omnichannelowych, chętnie wspiera przyszłościowe projekty dostarczając innowacyjne rozwiązania łączące różne kanały sprzedaży. Wierzymy, iż rozwiązanie stworzone wspólnie z PSP w zakresie mPOS BLIK będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród Partnerów korzystających z usług serwisu.

Cieszy taki dynamiczny rozwój tej formy płatności ze strony PSP, które czynią zakupy szybszymi i prostszymi. Pytanie, jak do tego rozwiązania podejdą banki i agenci rozliczeniowi. Wierzę, że PSP zaczerpnął wcześniej wiedzy w tym zakresie i w niedługim czasie będzie możliwe wdrożenie tego typu płatności w nieograniczonym zakresie. Zwłaszcza dla tych sprzedawców, o których wspominałem na początku.