Oczywiście, że chcecie. Pal licho, że mając nawet imponujący zapas mocy, niektórzy twórcy gier nie potrafią sprawić, by ich produkcja działała płynnie w FullHD przy 30 klatkach animacji na sekundę. W tym samym czasie natomiast tacy na przykład magicy z Nintendo potrafią wyciągnąć ze Switcha oprawę i płynność, w jaką nikt nie wierzy. Ale ok, w sieci pojawia się coraz więcej informacji o nowym PlayStation i Xboksie, trudno przejść obok nich obojętnie.
Na pewno kojarzycie benchmark 3DMark. Sam używam go regularnie testując gamingowe laptopy, które trafiają do nas do recenzji. W sieci pojawił się właśnie wynik deweloperskiej wersji PlayStation 5. W Fire Strike konsola zdobyła łącznie ponad 20 tysięcy punktów, czyli ponad 4 razy więcej niż PlayStation 4. Jak to się przełoży na wygląd i działanie gier? Tego nie wie nikt, na razie musimy nacieszyć się wynikiem syntetycznego testu. O ile oczywiście nikt nie ściemnia i to faktycznie zapis testu PlayStation 5.
The score is hidden.
I only see the overall score.
PS4 – Rough score 5000
Gonzalo – score 20000 up— APISAK (@TUM_APISAK) June 25, 2019
Dla porównania, karta Nvidia GeForce GTX 1080 – która radzi sobie z wyświetlaniem gier w 4K i 60 klatkach na sekundę – w parze z procesorem Intel Core i7-9700K przekroczyła próg 22 tysięcy oczek w testach przeprowadzonych za pomocą 3DMark Fire Strike.
– czytamy na Eurogamerze.
Trzeba też zwrócić uwagę na jedną rzecz, o której napisał serwis Digital Foundry. 3DMark nie jest naturalnym środowiskiem konsoli i trudno traktować ten wynik jako wyznacznik czegokolwiek i dodatkowo porównywać go z komputerami pracującymi na Windowsie.
Any idea why an SoC aimed at a games console would have Windows and 3DMark compatibility and testing?
— Digital Foundry (@digitalfoundry) April 16, 2019
Więcej z kategorii Konsole:
- Nowy Nintendo Switch z większym ekranem OLED od Samsunga
- Google Stadia nie miała szans na powodzenie? Te doniesienia są druzgocące
- Gry z Xboksa na komputerze dzięki nowej aplikacji Xbox z xCloud
- Poprawił grę na SNESa. Teraz można się ścigać w 30, a nie 4, klatkach na sekundę
- Microsoft wypuszcza niedrogi headset do Xbox Series X/S obsługujący dźwięk przestrzenny