11

Mobilvi i GG, czyli jak spektakularnie strzelić sobie w stopę? [AKTUALIZACJA: Stanowisko Mobilvi]

Dostałem własnie od Jarka Rybusa oświadczenie GG Network, w którym informuje, że nie została podpisana – żadna – umowa o współpracy między nimi, a polską siecią reklamową dla urządzeń mobilnych – Mobilvi. Prowadzono dopiero wstępne rozmowy, a Mobilvi chwali się podpisaną umową na swojej stronie głównej. Tak jak ostatnio: startupie, chwal się tym co zrobiłeś, […]

Dostałem własnie od Jarka Rybusa oświadczenie GG Network, w którym informuje, że nie została podpisana – żadna – umowa o współpracy między nimi, a polską siecią reklamową dla urządzeń mobilnych – Mobilvi. Prowadzono dopiero wstępne rozmowy, a Mobilvi chwali się podpisaną umową na swojej stronie głównej. Tak jak ostatnio: startupie, chwal się tym co zrobiłeś, a nie tym co masz w planach.

Wyrażamy zdziwienie, że pomimo dopiero rozpoczętych i niezobowiązujących wstępnych rozmów, firma ta bez uzgodnień z GG Network przygotowała niezgodny z prawdą komunikat dla mediów, wykorzystując markę Gadu-Gadu do własnych celów, jak również wprowadziła media w błąd informując o nieistniejącej współpracy.

Nie wiem, czy komunikat Mobilvi to wynik nadgorliwości jakiegoś marketingowca, głupoty czy nadinterpretacji negocjujących ze strony sieci reklamowej, ale sposób w jaki GG sprowadza na ziemię potencjalnego partnera oznacza, że ze współpracy najprawdopodobniej nici.

Zachwycałem się partnerstwem miedzy YetiPay, a Chomikuj.pl, uznając to za strategiczny sukces YetiPay. Tak samo, prawdopodobne zerwanie rozmów miedzy GG Network a Mobilvi to strategiczna porażka.

Z mobilnego komunikatora korzysta wg. GG Network nawet 700 tys. użytkowników, więc Mobilvi najprawdopodobniej straciło właśnie spójny kawał mobilnej sieci, który – jeśli wierzyć ich danym – stanowiłby jedną trzecią zasięgu sieci.

Co gorsza, komunikat Mobilvi wciąż wisi na stronie. Afera zaczęła się od braku profesjonalizmu i jak widać, nie uświadczymy go do końca.

Aktualizacja:

Stanowisko Mobilvi.

Dziś, tj 8 lipca otrzymaliśmy, wysłane także do mediów, stanowisko Zarządu GG Network SA, w którym Zarząd GG Network zaprezentował nam inne zrozumienie faktów dotyczących prowadzonych przez obie spółki rozmów.

Zarząd Mobilvi posiada takie informacje na temat współpracy pomiędzy spółkami, której podobno nie ma:
• GG Network zarejestrowała się w sieci reklamy w mobilnym internecie Mobilvi w dniu 19 maja br. oraz zaakceptowała Regulamin Współpracy.
• 10 czerwca otrzymaliśmy drogą mailową zgodę na publikację notatki prasowej o podjęciu współpracy, a 27 czerwca informację o gotowości uruchomienia kampanii reklamowej.
• W komunikacie prasowym nie informowaliśmy o realizacji kampanii, a o rozpoczęciu współpracy.

Być może różnie od Zarządu GG Network rozumiemy pojęcie „podjęcia współpracy” lub Zarząd GG Network ma inne zdanie na temat współpracy z Mobilvi niż pracownicy, ale nie nam to już rozstrzygać.

Tomasz Samul
Prezes Zarządu Mobilvi Sp. z o.o.

Jeśli te informacje się potwierdzą, wyjdzie na to, że za szybko wyciągnąłem wnioski i to GG mam problemy z komunikacją wewnątrz firmy.