20

Microsoft wprowadza mikroblogi pod strzechy korporacji?

Microsoft pracuje nad koncepcją usług mikroblogowych dla biznesu o nazwie Office Talk. W tym przypadku chodzi o narzędzie, które wewnątrz dużych firm i korporacji „usprawni” komunikację pracowników. W chwili obecnej MS testuje to rozwiązanie wewnątrz swojej firmy i chyba nie jest jeszcze pewne czy stanie się ono częścią pakietu dla biznesu. Na razie sprawdzana jest […]

Microsoft pracuje nad koncepcją usług mikroblogowych dla biznesu o nazwie Office Talk. W tym przypadku chodzi o narzędzie, które wewnątrz dużych firm i korporacji „usprawni” komunikację pracowników. W chwili obecnej MS testuje to rozwiązanie wewnątrz swojej firmy i chyba nie jest jeszcze pewne czy stanie się ono częścią pakietu dla biznesu. Na razie sprawdzana jest przydatność tej formy komunikacji i jej ogólna efektywność.

Szczerze mówiąc dla mnie mikroblog w korporacjach to pomysł kompletnie absurdalny. Duże firmy mają wystarczająco dużo problemów z generowaną ilością informacji, obiegiem dokumentów i zarządzaniem nimi żeby teraz bawić się w nowe zabawki nie przynoszące absolutnie żadnych korzyści. Komunikacja w dużych firmach usprawniona jest we wszystkich możliwych obszarach od telefonii IP, poprzez chaty zintegrowane z kalendarzami, portale do zarządzania treścią itp.



Jak mikroblog może usprawnić komunikację w korporacji? Pracownicy będą pisać co teraz robią a inni będą to komentować? Przecież mikroblogi nie nadają się do prowadzenia jakichkolwiek poważniejszych dyskusji, a po obrazkach widać że office talk przejął po twitterze pomysł na ograniczenie ilości znaków do 140.

Ciekawy jestem jakie będą wyniki wewnętrznych testów Microsoftu jeśli chodzi o Office Talk – moim zdaniem ten akurat fragment social mediów nijak nie pasuje do dużych firm i korporacji. Bardziej skłonny byłbym uwierzyć w użyteczność takich narzędzi jak Google Wave zaprojektowanych pod potrzeby konkretnej firmy czy wręcz branży.