Wzrost w kategorii Productivity and Business Processes w dużej mierze zależało od serwisu LinkedIn, który odnotował wzrost o 27% w przychodach. Platformie udało się utrzymać mocny trend wzrostowy z ostatniego kwartału. Co bardzo istotne, ilość sesji wzrosła o 24%, jak podaje Microsoft wiąże się to z „rekordowymi poziomami zaangażowania użytkowników”.
Office Commercial products and cloud services – w tym dziale Microsoft zanotował 12 – procentowy wzrost przychodów, to odbyło się głównie dzięki 30-procentowemu wzrostowi przychodów ze sprzedaży usługi Office 365. Warto przy tej okazji wskazać na to, że przychód z „komercyjnych produktów biurowych” jednocześnie spadł o 19% i ma to związek z przechodzeniem klientów do usług osadzonych w chmurze obliczeniowej.
Office Consumer products and cloud services odnosi się do usług biurowych oraz chmurowych skierowanych do „zwykłych konsumentów”. Tutaj Microsoft zaliczył wzrost przychodów o 8 procent przede wszystkim dzięki stałym przychodom z zakupionych już abonamentów. Subskrybenci Office’a 365 to teraz populacja o wielkości 34,2 mln klientów, co stanowi wzrost o niemal 1 mln w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Intelligent Cloud, Server Products oraz Cloud Services – tutaj przychody wzrosły o 27%. Największym wygranym w tym zestawieniu jest Azure, gdzie przychody wzrosły o niesamowite 73%, natomiast produkty serwerowe wygenerowały 7% wzrostu przychodów. Wszystko pod szyldem „Enterprise” natomiast powiększyło swój przychód o 4%.
More Personal Computing, w przypadku Windows OEM Pro, przychód zwiększył się o 15% i udało się tym samym odwrócić spadek z poprzedniego kwartału. Wersje „nie Pro” natomiast utrzymały się na spadku – mimo, że jest on niewielki. Tutaj przychody spadły o 1 procent, a jednocześnie biznesowe produkty Windows oraz usługi w chmurze wzrosły o 18%.
Jak tam Xbox oraz Surface?
Microsoft może być zadowolony z kondycji linii Surface, która notuje kolejny istotny wzrost, jednak nie jest on tak pokaźny jak w poprzednim kwartale. 21 procent wzrostu przychodów to coś, co z pewnością cieszy giganta. Xbox, który ściśle jest powiązany z kategorią Gaming wygenerował dla Microsoftu 5% wzrostu przychodów. Liczba użytkowników usługi Xbox Live miesięcznie wzrosła o 7% do 63 milionów. Nieznane są liczby odnoszące się do wartości sprzedaży urządzeń – nie wiadomo więc jak bardzo konsole przełożyły się na te wzrosty.
Wyszukiwarkowy biznes Microsoftu urósł w przychodach o 12% – z tego też Microsoft może być zadowolony. Generalnie, kolejny kwartał roku fiskalnego 2019 może zaliczyć do udanych – ciekawe, czy kolejny będzie tak samo dobry.
Więcej z kategorii Microsoft:
- Hakerzy uderzają w firmy korzystające z Microsoft Exchange Server. Ofiarami przynajmniej 30 000 przedsiębiorstw
- Dzięki nowemu narzędziu Microsoftu będzie można zaciągać dane na stronę prosto z Facebooka
- Azure królem przychodów. Chmura Microsoftu zarobiła więcej niż AWS, dlaczego?
- Dwuekranowy Windows 10 Mobile? Wygląda lepiej niż androidowy potworek z Surface Duo…
- Microsoft w końcu odgadł jak używać programu za pomocą stylusa?