23

Mergeto.pl – zakupy grupowe bez kantów. Teraz również dla klientów indywidualnych

Wielokrotnie na Antyweb znęcaliśmy się nad serwisami zakupów grupowych, które przez niedbalstwo dopuszczały do robienia klientów w balona. Jednak, aby być uczciwym, trzeba przyznać, że wysokie zniżki i prowizje pobierane przez klony Groupona stanowią solidny bodziec dla reklamujących się podmiotów, aby ograniczyć ryzyko jakie stanowi taka forma promocji, poprzez zmianę ceny lub pozbywanie się śmieci […]

Wielokrotnie na Antyweb znęcaliśmy się nad serwisami zakupów grupowych, które przez niedbalstwo dopuszczały do robienia klientów w balona. Jednak, aby być uczciwym, trzeba przyznać, że wysokie zniżki i prowizje pobierane przez klony Groupona stanowią solidny bodziec dla reklamujących się podmiotów, aby ograniczyć ryzyko jakie stanowi taka forma promocji, poprzez zmianę ceny lub pozbywanie się śmieci z magazynu.

Mergeto.pl wybrało inny, mniej spektakularny, ale bezpieczniejszy tak dla firm jak i klientów model. 

Dotychczas służyło jedynie prowadzącym działalność gospodarczą, ale zainteresowanie osób nie posiadających własnej firmy skłoniło twórców do otworzenia się również na klientów indywidualnych. Oto model obrany przez Mergeto.pl, słowami przedstawicieli serwisu:

Mergeto.pl to platforma, która wykorzystuje synergię zakupów grupowych i aukcji internetowych. Za jej pośrednictwem sprzedawcy mogą wystawiać aukcję ze swoimi towarami i usługami, uzależniając ich cenę od wolumenu sprzedaży. W ten sposób osoby posiadające te same potrzeby nabywcze zbierają się w grupy i wspólnie uzyskują atrakcyjne warunki. Również kupujący mogą inicjować transakcję zakupu, poprzez stworzenie aukcji odwrotnej, do której dołączać mogą inni użytkownicy, tworząc tym samym grupę osób, razem osiągającą korzystną cenę.

Jednocześnie należy podkreślić, że zawieranie transakcji poprzez Mergeto.pl jest bezpłatne zarówno dla kupujących jak i sprzedających.

Wygląda po prostu na zakupy grupowe dla poważnych ludzi, którzy wiedzą, że darmowe i zbyt tanie zakupy często kosztują dwa razy więcej. Klony Groupona to narzędzie marketingowe kosztowne i niebezpieczne w niewprawnych rękach, Mergeto.pl z kolei to narzędzie sprzedażowe – mniej spektakularne, ale za to obarczone znacznie mniejszym ryzykiem.

Przyznaję szczerze, że design serwisu wydaje mi się być cokolwiek… staromodny i mógłby być wygodniejszy dla użytkowników, ale pasuje idealnie do koncepcji. To nie błyszczące oferty z Groupona z niezłym copy, ale solidny biznes, w którym tak sprzedający jak i kupujący wyraźnie określa cenę za jaką gotów jest sprzedać, albo kupić.

Widać również, że serwis chce oferować bardzo szeroki asortyment produktów – nieobecnych na Grouponach. Niestety, piszę „chce” ponieważ aktualnie nie widać dużej aktywności sprzedawców, ani klientów. Mimo to, szczerze życzę powodzenia, ponieważ pomysł przemawia do mnie zdecydowanie bardziej niż Groupony. Tak ze względu na planowany szerszy asortyment, jak i rozsądniejsze – czyli bardziej wiarygodne – oferty.