Hipersamochód Mercedesa miał swoją światową premierę podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie jest ozdobą i największą gwiazdą tegorocznej edycji poznańskiej wystawy Motor Show. Mercedes-AMG Project One powstał w dziale AMG Mercedesa, a spory udział przy jego tworzeniu mieli konstruktorzy zajmujący się na co dzień budową bolidów, które od lat rządzą w serii wyścigów Formuły 1. Podobnie jak w przypadku aut startujących w tych wyścigach, Mercedes-AMG Project One jest samochodem hybrydowym.
Do napędu drogowego bolidu Formuły 1 służą aż cztery silniki – jeden spalinowy i trzy elektryczne. Ten pierwszy ma pojemność 1.6 i jest to turbodoładowane V6 (identyczny pracuje w bolidzie F1). Dodatkowo współpracują z nim trzy jednostki elektryczne: dwie o mocy 120 kW na przedniej osi, a jedna współpracuje z motorem spalinowym i przekazuje moc na tylne koła (sumarycznie dają aż 500 kW). Łączna moc zestawu napędowego Mercedesa-AMG Project One to 740 kW, czyli aż 1000 KM!
Takie wartości pozwalają rozpędzić tę srebrną strzałę do 200 km/h w zaledwie 6 sekund, a przyspieszenie zatrzyma się przy 350 km/h! Co ciekawe istnieje możliwość naładowania akumulatorów Mercedesa-AMG Project One z… domowego gniazdka. Hybrydowy bolid może bowiem przejechać nawet 25 km na jednym ładowaniu korzystając wyłącznie z silników elektrycznych.
Najważniejsza przewaga Mercedesa-AMG Project One nad bolidem Formuły 1? Ten pierwszy ma dopuszczenie do poruszania się po drogach publicznych. Chętnym do zakupu tego drogowego bolidu F1 mamy do przekazania dwie wiadomości – obie są złe. Pierwsza jest taka, że jedna sztuka kosztowała 2 miliony 270 tysięcy Euro (ponad 9 500 000 zł). Druga z kolei to znaczące ograniczenie produkcji do 275 sztuk, a wszystkie zostały już wyprzedane wybranym klientom Mercedesa.
Wyjątkowość Mercedesa-AMG Project One zdecydowanie przekonuje nas do stwierdzenia, że jest to gwiazda tegorocznego Poznań Motor Show 2018.
Więcej z kategorii Motoryzacja:
- Następca Mondeo - Ford Evos to crossover z ogromnym ekranem w środku
- Huawei rusza ze sprzedażą samochodów, ale jeszcze nie w Polsce
- Toyota bZ4X zapoczątkuje ofensywę elektrycznych modeli BEV
- Tesla na Autopilocie nie wyrobiła na zakręcie. Pasażerowie nie żyją
- Volkswagen ID.4: elektryczny SUV z zasięgiem 522 km i akumulatorami 77 kWh. Jazda próbna