4

Masz pomysł na IoT? Intel, Cisco, Deutsche Telekom i BMW szykują się z pomocą

Zaledwie 10 dni pozostało tym, którzy nie zdążyli jeszcze zgłosić własnego projektu do akceleratora IoT ChallengeUp!. Programu, który powstał dzięki połączeniu możliwości trzech doskonale rozpoznawalnych firm technologicznych: Intel, Cisco i Deutsche Telekom – właściciela sieci T-Mobile. Tematem przewodnim jest Internet Rzeczy, czyli każdy przedmiot, który znajduje się w naszym otoczeniu. Nowym partnerem projektu jest BMW […]

Zaledwie 10 dni pozostało tym, którzy nie zdążyli jeszcze zgłosić własnego projektu do akceleratora IoT ChallengeUp!. Programu, który powstał dzięki połączeniu możliwości trzech doskonale rozpoznawalnych firm technologicznych: Intel, Cisco i Deutsche Telekom – właściciela sieci T-Mobile. Tematem przewodnim jest Internet Rzeczy, czyli każdy przedmiot, który znajduje się w naszym otoczeniu.

Nowym partnerem projektu jest BMW Startup Garage, które będzie wspierało startupy opracowujące rozwiązania dla motoryzacji (wskaże obszary o największym potencjale, pomoże ocenić projekty pod kątem praktycznego zastosowania w przemyśle motoryzacyjnym czy da startupom dostęp do sieci ekspertów).

BMW

Dlaczego Internet rzeczy? Bo to właśnie one, najzwyklejsze przedmioty, mogą stać się niezwykłe. „Wystarczy” tylko odpowiedni pomysł, determinacja i zaangażowanie, by uczynić go rzeczywistością. Dziś połączenie ze sobą wszystkich rzeczy, które znają się teraz w zasięgu Twojego wzroku może okazać się absurdalną wizją, niemożliwą do spełnienia i tak naprawdę nikomu niepotrzebną. Obserwując jednak to, jak połączonych bezpośrednio z moim smartfonem i pośrednio z Internetem akcesoriów ciągle przybywa, zdaję sobie sprawę, że ich niezależność to tylko kwestia czasu. Pole do popisu jest naprawdę spore, bo pod uwagę brane są takie kategorie jak inteligentne rozwiązania (inteligentny dom, inteligentne miasto, inteligentna energia, inteligentne samochody, technologie wearables, koncepcja Industry 4.0), bezpieczeństwo informacji, Big Data, analityka, łączność i cloud computing.

snake_v6

Uruchamiając program Challenge Up! połączyliśmy zasoby i know-how trzech firm, dzięki czemu możemy zaoferować startupom zupełnie nowe możliwości. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie na rzecz Challenge Up! i całej społeczności.

powiedział Elias Drakopoulos, wiceprezes odpowiedzialny za dział Europe B2B w Deutsche Telekom.

O tym jak dokładnie wyglądać będą poszczególne etapy ChallengeUp pisaliśmy z okazji startu programu. Dla przypomnienia wyszczególnię najważniejsze informacje. Wszystko rozpoczyna się od wypełnienia formularza na stronie programu ChallengeUp.eu, by następnie do programu dostało się ich aż 24. Wtedy przejdziemy do części, w której autorzy projektów wezmą udział w Acceleration Week odbywającym się na początku lipca w Krakowie, a później czekać na nich będzie czteromiesięczny okres inkubacji, podczas którego zespoły poznawać będą wszystkie niezbędne do późniejszego samodzielnego operowania tajniki rynku.

meetchallenge
Mapa przedstawia miejsca, gdzie będzie można spotkać przedstawicieli programu w najbliższym czasie

Już na październik, podczas imprezy Innovation Summit, zaplanowany jest komercyjny start najlepszych projektów, które przez 4 miesiące będą do tego przygotowywane. Każdy z pomysłów pozostaje własnością jego wynalazcy, lecz dzięki poparciu takich graczy jak Cisco, Intel oraz Deutsche Telekom do zrealizowania najciekawszych wizji z całą pewnością dojdzie znacznie szybciej. Głównym celem jest znalezienie i udzielenie fachowej pomocy startupom, które mają szansę zmienić naszą codzienność – to jak żyjemy, pracujemy. Jeśli jesteś (współ)twórcą jednego z nich odwiedź adres ChallengeUp.eu jeszcze przed 31 maja.