5

Ludzie, którzy zmasakrowali Batmana pracują nad portem bijatyki Killer Instinct na PC

Studio Iron Galaxy odpowiedzialne za pecetową wersję Batmana: Arkham Knight zalicza się prawdopodobnie do grona najbardziej znienawidzonych deweloperów w branży. Ludzie, którzy pracowali przy tym nieudanym porcie, od jakiegoś czasu pracują nad przeniesieniem Killer Instinct z Xboksa One na PC. Teoretycznie nie jest to informacja nowa, bo prace nad xboksowym exclusive’em Killer Instinct powierzono studiu Iron Galaxy dobry […]

Studio Iron Galaxy odpowiedzialne za pecetową wersję Batmana: Arkham Knight zalicza się prawdopodobnie do grona najbardziej znienawidzonych deweloperów w branży. Ludzie, którzy pracowali przy tym nieudanym porcie, od jakiegoś czasu pracują nad przeniesieniem Killer Instinct z Xboksa One na PC.

Teoretycznie nie jest to informacja nowa, bo prace nad xboksowym exclusive’em Killer Instinct powierzono studiu Iron Galaxy dobry rok temu, po tym jak Amazon przejął Double Helix Games. Tym samym przygotowali oni rozszerzenie do gry Season 2, a teraz zabrali się za port na PC. Wybór ten oczywiście zaczął budzić wątpliwości. Tutaj jednak pojawia się zasadnicze pytanie – czy słusznie?

Na forum Killer Instinct CEO Iron Galaxy przygotował specjalne oświadczenie, w którym zapewnia o pomyślnym przebiegu prac nad projektem i odpowiada na pytania fanów. Aktualnie twórcy są na etapie integracji gry z funkcjami Windows 10 oraz middleware. Gra ma zostać dodatkowo upiększona poprzez ulepszenie dynamicznego oświetlenia i zastosowanie kilku innych zabiegów. Brzmi nieźle. Brzmiałoby, gdyby nie patrzeć na te zapowiedzi przez pryzmat tego, co dzieje się obecnie z Batmanem.

696231_6_f

Wycofany ze Steama (i innych sklepów z dystrybucją cyfrową) Batman: Arkham Knight jest ciągle łatany. Pierwszy patch wyeliminował zaledwie kilka krytycznych problemów z grą. Rocksteady oraz wydawca WB Games biją się w pierś i składają szereg obietnic. Mleko się jednak rozlało – pytanie, czy kozłem ofiarnym faktycznie powinno tutaj być jedynie Iron Galaxy.

Co by nie mówić bowiem o tym studiu, mają oni na koncie kilka znaczących sukcesów. Pomagali przy porcie Bioshock: Infinite na PC, przenieśli Borderlands 2 na PS Vita, a także przygotowali Borderlands The Handsome Collection na PS4 oraz XOne (choć to akurat średnio trafny przykład – gra miała spore problemy z płynnością działania). Do nich należał też port Batmana: Arkham Origind na pecety. Założone w 2008 roku w Chicago studio w sumie pracowało przy kilkudziesięciu tytułach, choć sami tak naprawdę nie mają w swoim portfolio żadnych perełek.

696231_5_f

Krążą pogłoski, że Iron Galaxy na przeniesienie nowego Batmana miało zaledwie dwa miesiące. Trudno powiedzieć, na ile jest to zgodne z prawdą. Trudno jednak też obarczać odpowiedzialnością wyłącznie jednego dewelopera. Znacznie większej winy doszukiwałbym się u wydawcy. Nie wierzę, że nikt nie zdawał sobie sprawy z tego, jak Arkham Knight działa na PC. Podejrzewam, że doszło do chłodnej kalkulacji. W tym wypadku jednak ktoś się zdecydowanie przeliczył i wypuszczenie niedopracowanej wersji nie uszło płazem.

Czy mamy zatem powody do obaw? Iron Galaxy dotąd siedziało nad dwiema bijatykami: Divekick, Marvel vs. Capcom Origins oraz Street Fighter III: 3rd Strike Online – tutaj nie było powodów do narzekań. Jak będzie tym razem? Pozostaje czekać na efekty. Dodam jedynie, że grając w Killer Instinct na Xboksie dotąd nie miałem żadnych powodów do narzekań. Oby nie uległo to zmianie.