sabre lot
23

LOT z silnym partnerem technologicznym. Kolejny krok w dynamicznym rozwoju

W przypadku Polskich Linii Lotniczych LOT ostatnie lata są całkiem udane i zostali nawet liderem rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej. Ostatnio podpisano nową umowę odnośnie współpracy z Sabre w zakresie technologii IT, dzięki czemu firma ma nadzieję na dalsze wzrosty. W jakim zakresie zostaną dla siebie partnerami?

Realne korzyści z IT

22 maja 2019 roku w Krakowie Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Sabre podpisały porozumienie dotyczące umowy dystrybucyjnej i dalszej współpracy w zakresie wspólnego rozwijania zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla polskiego przewoźnika. Dzięki temu LOT zyska dostęp do ogromnego systemu dystrybucyjnego Sabre. Dzięki temu ich bilety będą mogły być sprzedawane przez 425 tysięcy biur podróży, agencji i firm na całym świecie.

Nie sposób też zapomnieć o realnych korzyściach ze stosowania najnowszych rozwiązań informatycznych. Najnowsza odsłona Sabre AirCentre Flight Plan Manager pozwala na redukcję kosztów operacyjnych za sprawą zoptymalizowanych planów lotów i innemu podejściu do kontroli kosztów. Naturalnie całe rozwiązanie jest rozwijane we współpracy z przewoźnikiem.

Jednocześnie ta współpraca pozwoli na dalszy rozwój centrum Sabre w Krakowie, w którym już teraz pracuje około 1540 osób.

Przeczytaj również: Kondycja rynku lotniczego.

Wywiad z Sebastianem Drzewieckim, wiceprezes i dyrektor zarządzający Sabre Polska

W jakich obszarach technologicznych Sabre będzie wspierać LOT?

Sabre może i chciałoby wspierać LOT w zakresie kompleksowych rozwiązań end-to-end – zarządzanie flotą lotniczą, załogą, obsługą naziemną, sprzedażą/ rezerwacją biletów przy jednoczesnej optymalizacji kosztów, zarządzaniem portem lotniczym, planowaniem i obsługą lotu np. zwiększeniem efektywnego tankowania samolotów. Sabre oferuje nie tylko wieloletnią ekspertyzę wypracowaną przez współpracę z setkami linii lotniczych na całym świecie ale także zaawansowane rozwiązania technologiczne, oparte na naszych platformach. Już teraz LOT wykorzystuje AirCenter Flight Plan Manager, który oferuje redukcję kosztów operacyjnych, dzięki optymalizacji planów lotów.

 Jak nawiązanie tej współpracy przełoży się na liczbę zatrudnionych w krakowskim biurze Sabre?

Sabre realizuje długofalową strategię związaną z budowaniem kompetencji w swoich centrach rozwoju oprogramowania od ponad roku. Ta strategia będzie miała właśnie wpływ na to, o ile wzrośnie zatrudnienie w naszej placówce w Krakowie. Nie jesteśmy jeszcze wstanie podać dokładnego wzrostu w latach 2019/2020, natomiast dodatkowa przestrzeń w naszym nowym biurze umożliwia nam wzrost organizacji o około 30% w najbliższych latach.

Jakie kolejne plany w zakresie nowych technologii ma Sabre i LOT?

Sabre może zaoferować nowoczesne technologie i innowacje, a także – dzięki geograficznej bliskości – duży potencjał we wspólnym tworzeniu z LOTem nowych rozwiązań technologicznych pomagając stać się LOTowi liderem w Europie Centralnej. Przykładem takiej współpracy może być wspólny hackathon obu firm, który odbył się 22-23 maja w krakowskim biurze Sabre. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, który były podczas tego wydarzenia omawiane pod kątem wykorzystania przez LOT to np. automatyzacja na różnych etapach podróży, personalizacja ofert, wykorzystanie sztucznej inteligencji, rozpoznawania twarzy i wiele innych. Dużo możliwości współpracy wiąże sie też z planowanym Centralnym Portem Lotniczym, który daje szanse na integracje potrzeb biznesowych polskiego przewoźnika z możliwościami technologicznymi oferowanymi przez Sabre. Dzięki własnemu zapleczu badawczemu (Sabre Lab w Bostonie), firma może zapewnić dostęp do światowych liderów technologicznych, udział w programach badawczych oraz współpracę z uczelniami np. MIT, a w Polsce możliwość angażowania specjalistów z najlepszych uczelni w kraju, dzięki swojej lokalizacji w Krakowie.

sabre lot

Przeczytaj również: Oto towarowy Jumbo Jet.

Dlaczego akurat Sabre?

Na to pytanie z kolei odpowiedzieli: Rafał Milczarski, prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT, oraz Michał Fijoł, członek Zarządu ds. Handlowych w Polskich Liniach Lotniczych LOT:

Dynamiczny rozwój wymaga innowacyjnych rozwiązań. LOT w ciągu ostatnich trzech lat nie tylko zwiększył liczbę połączeń z 41 do 111, ale także podwoił liczbę swoich pasażerów. Jesteśmy liderem rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej.W Sabre znaleźliśmy odpowiedniego i zaangażowanego partnera, z którym ściśle współpracujemy nad rozwojem zaawansowanych technologicznie rozwiązań – odpowiedział nam Rafał Milczarski, natomiast Michał Fijoł dodał:

Dostarczane przez Sabre zaawansowane rozwiązania technologiczne tworzą pole do współdziałania na wielu płaszczyznach. Na przykład Sabre Travel Network dostarcza nam technologię w zakresie dystrybucji oferty LOT-u, czyli automatycznego połączenia taryf lotniczych, dostępności miejsc oraz rozkładu. Pozwala to na sprzedaż biletów oraz usług dodatkowych w najwyższych dostępnych standardach.

Jestem ciekaw, jak będzie wyglądać dalszy rozwój LOT-u i czy nawiązana właśnie współpraca z Sabre pozwoli realnie wykorzystać najnowsze rozwiązania informatyczne.