17

LivingSocial wybiera się do Polski – to już chyba komplet jeśli chodzi o zakupy grupowe?

Od dłuższego czasu chodzą plotki o tym jakoby LivingSocial wybierał się do Polski (spodziewane przychody ze sprzedaży w 2011 roku na poziomie miliarda dolarów). Jest to jeden z najpotężniejszych na świecie konkurentów Groupona czyli serwisu z zakupami grupowymi. Gdyby chcieć doszukiwać się znaczących różnic między Grouponem a LivingSocial to takich internauta prawdopodobnie nie dostrzeże. No […]

Od dłuższego czasu chodzą plotki o tym jakoby LivingSocial wybierał się do Polski (spodziewane przychody ze sprzedaży w 2011 roku na poziomie miliarda dolarów). Jest to jeden z najpotężniejszych na świecie konkurentów Groupona czyli serwisu z zakupami grupowymi. Gdyby chcieć doszukiwać się znaczących różnic między Grouponem a LivingSocial to takich internauta prawdopodobnie nie dostrzeże.

No może poza jedną, z tego co wiem jeśli polecimy ofertę LivingSocial znajomym i 3 z nich ją wykupi to dla nas jest ona gratis. To pewnego rodzaju forma programu partnerskiego, który może być dość efektywny choć nie wiem czy do końca sprawdzi się PL (znając życie pojawią się cwaniacy, którzy będą chcieli ją wykorzystać).

Jakie są przesłanki odnośnie wejścia LivingSocial do Polski?

Z tych mniej oczywistych, pojawiła się możliwość zapisania się w serwisie na deale z Warszawy. Do tej pory traktowałem to jednak tylko jako zapowiedź i budowanie bazy klientów bardziej niż sygnał, że już za chwilę serwis pojawi się w Polsce.

Ostatecznym dowodem są natomiast oferty pracy dla regionalnych managerów z Warszawy i Krakowa, oferty te możemy znaleźć na stronie LivingSocial



W Polsce czeka jednak na LivingSocial bardzo silna konkurencja począwszy od Groupona poprzez Grupera a kończąc na serwisach od gazety, o2 i wielu innych. Wprawdzie LivingSocial posiada odpowiednie zasoby finansowe aby szybko zbudować sieć sprzedaży i dystrybucji to jednak w tym momencie może okazać się, że nasz rynek nie jest już tak atrakcyjny jak jeszcze chociażby rok temu.