20

Kurtka Google i Levi’s wkrótce w sklepach, znamy już cenę. Ta technologia zachwyca

Kategoria inteligentnych ubrań rośnie w siłę z każdym miesiącem. Co rusz słyszymy zapowiedzi kolejnej z firm, która pracuje nad nowym produktem w tej kategorii. O tym produkcie słyszymy od dwóch lat — wszystko wskazuje na to, ze kurtka niebawem — nareszcie — trafi do sklepów.

Kurtka Google i Levi’s — jeszcze dekadę temu brzmiałoby to jak coś niemożliwego. Dwie firmy które zajmują się na co dzień czymś zupełnie innym. Dwie legendy. Połączyły siłę by wspólnie pracować nad produktem, o którego istnieniu wiemy już od dłuższego czasu. Levi’s, zgodnie z przewidywaniami, odpowiedzialny jest za krój i styl. Google w tym mariażu dostarcza technologii — Project Jacquard. Wspominaliśmy już o niej, a także związanych z nią założeniach. Przędza żakardowa jest zdolna do przewodzenia impulsów elektrycznych — wszystko dzięki zawartości naturalnych metali oraz syntetycznych włókien — m.in. jedwabiu czy bawełny. Twórcy chcą, abyśmy za pomocą gestów mogli sterować za jej pośrednictwem podłączonymi doń urządzeniami. W ten sposób wielu powierzchniom będziemy mogli dodać interaktywności.

Od ostatnich wieści związanych ze wspólnym projektem gigantów upłynęło w rzekach dużo wody. Jeżeli mnie pamięć nie myli, chwalono się nią w trakcie zeszłorocznej konferencji Google I/O, na której zaserwowano nawet rozbudzający wyobraźnię trailer:

Zaprezentowano też wówczas na jakich zasadach miałaby działać interaktywna kurtka. Na jej lewym rękawie znajduje się interaktywne miejsce, które pozwoli za pomocą prostych gestów stuknięcia weń, czy też maźnięcia palcem, wydawać polecenia połączonemu urządzeniu. Zmiana piosenki czy odebranie połączenia jeszcze nigdy nie były prostsze, nieprawdaż?

Interaktywne elementy zasilane będą przez specjalną etykietkę, którą będziemy mogli swobodnie ładować. Jak mówią twórcy — to dopiero początki Projektu Jacquard, dlatego też obecnie ubrania działające w oparciu o ich technologię będą działać do kilku dni. Cele firmy są jednak znacznie bardziej ambitne — twórcy chcieliby, abyśmy w przyszłości nie musieli przejmować się takimi czynnościami jak… regularne ładowanie odzieży. Jakkolwiek kuriozalnie to na ten moment nie brzmi.

Co ciekawe kurtka Google i Levi’s sprzedawana ma być nie jako technologiczny gadżet, a jako… zwykła odzież. Technologię udało się uczynić niewidzialną, co było celem od samego początku. Można zatem uznać, że to spory sukces — i jeżeli podobne rozwiązania się przyjmą, to może być to początek kolejnej dużej rzeczy. Aha, najważniejsze — kurtka wyceniona została na 350 dolarów i ma trafić na sklepowe półki jeszcze w tym roku. Rozrzut wśród rozmiarów ma być na tyle duży, że bez problemu znajdą dla siebie odpowiedni model zarówno mężczyźni, jak i kobiety.

To nie pierwszy raz kiedy Levi’s wyciąga rękę ku technologiom. Wystarczy wspomnieć chociażby jeden z ich modelów jeansów, który zaprojektowany został z myślą o iPodzie. Cały projekt zapowiada się ciekawie — i przyznam, że jest to pierwszy gadżet z kategorii wearables, który chętnie zawiesiłbym w swojej szafie. Jednakże na ten moment wciąż idea ładowania kurtki wydaje mi się tak abstrakcyjna, że aż nie do przeskoczenia…

Źródło