19

Kupujesz w Internecie? Dzięki e-pobraniu zyskasz na bezpieczeństwie

E-commerce w Polsce stanowi coraz szybciej rozwijającą się dziedzinę handlu. Dla wielu osób jasne jest, że w Internecie kupuje się sprzęt RTV i AGD, filmy, muzykę czy gry, gdyż są po prostu tańsze. Dużym mankamentem nie przystającym do zinformatyzowania współczesnego świata bywa często wybierana opcja płatności za pobraniem. Teraz jednak dzięki sopockiej spółce Blue Media […]

E-commerce w Polsce stanowi coraz szybciej rozwijającą się dziedzinę handlu. Dla wielu osób jasne jest, że w Internecie kupuje się sprzęt RTV i AGD, filmy, muzykę czy gry, gdyż są po prostu tańsze. Dużym mankamentem nie przystającym do zinformatyzowania współczesnego świata bywa często wybierana opcja płatności za pobraniem. Teraz jednak dzięki sopockiej spółce Blue Media połączone zostały w jedno, zalety wygody i szybkości przelewów z bezpieczeństwem i pewnością zapłaty po obejrzeniu towaru. Tak powstało e-pobranie, nowa forma płatności, która jeszcze w maju może zawitać w sklepach internetowych.

Jak pokazują badania zrealizowane na zlecenie PayU, mimo iż za zakupy w Internecie najczęściej płacimy e-przelewem (89 % respondentów) lub przelewem bankowym (85,4 %), to wciąż stosunkowo popularne pozostaje rozliczanie się za pobraniem. U kuriera płaci 65,3 %, natomiast u listonosza 44 %. Oczywiście z punktu klienta jest to zwykle opcja droższa, lecz zwykle nad jej wyborem przeważa awersja do ryzyka i chęć organoleptycznego sprawdzenie produktu przed przekazaniem gotówki. Także dla sprzedającego nie jest to najbardziej optymalne rozwiązanie, gdyż zwykle wiąże się z dość długim oczekiwaniem na zaksięgowanie wpłaty na koncie.

Bez tytułu

Naprzeciw tym niedogodnościom już niedługo będzie mogło stanąć e-pobranie, którego zasada działanie prezentuje się następująco. Po wybraniu przez klienta tego właśnie rodzaju zapłaty, musi on wpłacić należną kwotę na konto Blue Media. Pieniądze zaś trafiają na konto e-sklepu dopiero po doręczeniu przesyłki przez kuriera. Co  ważne jeśli ten, nie dostarczy nam towaru w wyznaczonym terminie, to następuje automatyczne anulowanie umowy i powrót funduszy na konto klienta. Zalety nowego rozwiązanie tak tłumaczy Tomasz Gasiński z Blue Media:

Z punktu widzenia e-sklepu najważniejsze zalety e-pobrania to brak prowizji za obsługę transakcji, szybka i bezpieczna płatność oraz łatwość wdrożenia usługi. Pieniądze trafiają na konto sprzedawcy znacznie szybciej niż w przypadku standardowego pobrania. W większości przypadków odbywa się to w ciągu kilkunastu sekund od chwili doręczenia przesyłki przez kuriera. Ze względu na swoje cechy, e-pobranie może też pomóc e-sklepom pozyskać nowych klientów. Także tych, którzy do tej pory do zakupów online podchodzili z rezerwą.

E-pobranie eliminuje, więc główne zagrożenie wskazywane klientów, czyli strach przed otrzymaniem towaru niezgodnego z umową, lub wręcz jego niedostarczeniem. Dodatkowo Blue Media ujawniło, że dla specjalnie zweryfikowanych klientów, będzie świadczyło usługi kredytowe. Zaciągnięcie nieoprocentowanego kredytu z terminem spłaty do 17 dni będzie odbywało się całkowicie online.

Kiedy będziemy mogli skorzystać z e-pobrania? Jego integracja z usługami sklepów internetowych ma nastąpić jeszcze w maju, natomiast prowadzone są obecnie rozmowy z „kilkoma dużymi sieciami sprzedaży detalicznej”. Jak myślicie czy taka opcja ma szansę się przyjąć, a nawet wyprzeć w przyszłości tradycyjną opłatę za pobraniem? Przedstawione wyżej zalety każdą mi odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie twierdząco, choć jako, że wg badań co czwarty Polak nie ma konta w banku, to tradycyjna forma płatności będzie jeszcze długo wśród łask.

Źródło

Foto