5

Kto rządzi na polskim Instagramie? Nie zgadniecie. No może jednak…

Wbił ostatnio gola swojemu byłemu klubowi w Der Klassiker i właśnie dzięki jego bramce Bayern ponownie zwyciężył z Borussią. Robert Lewandowski, bo o nim właśnie mowa, okazuje się być właścicielem najpopularniejszego polskiego profilu na Instagramie mogąc pochwalić się blisko 1,4 milionami obserwujących. Jeżeli ta liczba nie zrobiła na nikim wrażenia, to wystarczy spojrzeć na nią […]

Wbił ostatnio gola swojemu byłemu klubowi w Der Klassiker i właśnie dzięki jego bramce Bayern ponownie zwyciężył z Borussią. Robert Lewandowski, bo o nim właśnie mowa, okazuje się być właścicielem najpopularniejszego polskiego profilu na Instagramie mogąc pochwalić się blisko 1,4 milionami obserwujących.

Jeżeli ta liczba nie zrobiła na nikim wrażenia, to wystarczy spojrzeć na nią przez pryzmat miejsca drugiego, które przypadło Joannie Krupie. Nieco ponad 392 tysiące obserwujących to również niezły wynik, ale do miejsca pierwszego naprawdę daleko. Zacznijmy jednak od początku – przygotowane przez Napoleon Cat rankingi najpopularniejszych polskich profili na Instagramie zostały podzielone na 4 kategorie. Pierwsza z nich bierze pod uwagę wszystkie profile, w drugiej znajdziemy marki, do trzeciej należą blogi i vlogi, a do czwartej osoby.

TOP25 all

Jak już wspomniałem, w ogólnym rozrachunku nikt nie był w stanie zagrozić Lewemu, ale na dalszych pozycjach pojawiło się kilka ciekawych osób. Podium w kategorii Osoby zamyka Anja Rubik, zaś zaraz za nią uplasował się drugi z naszych piłkarzy – Wojciech Szczęsny. Liczbą obserwujących przekraczającą 100 tysięcy może pochwalić się pierwsza trzynastka z tej kategorii, którą zamyka Robert Pasut.

TOP25 osoby

Marki? Jakie marki?

Niestety, na Instagramie nie za dobrze radzą sobie nasze polskie marki, przynajmniej na tle czołówki z pozostałych kategorii. Wśród najlepszych żaden z profili nie przekroczył liczby 100 tysięcy obserwujących, a największą popularnością cieszy się profil firmy Local Heroes. W całym zestawieniu znalazło się kilka programów telewizyjnych, spośród których Top Model okazał się tym najpopularniejszym, a generalnie branża odzieżowa ma najwięcej do powiedzenia. Czy to oznacza, że polskie firmy nie „umieją Internetu”? Instagram rządzi się nieco innymi prawami od Facebooka i Twittera, a dla wielu liderów rynków nie jest on jeszcze platformą godną zainteresowania. Z drugiej strony wystarczy popatrzeć na popisy IKEI i innych, którzy poszli w jej ślady, przez co o marce zrobiło się jeszcze głośniej niż zwykle, a nowe promocje i katalog sklepu dotarły do osób, które prawdopodobnie nigdy by się nim nie zainteresowały.

TOP25 marki

Blogerzy i vlogerzy

Nie mogło zabraknąć odrębnej kategorii dla oficjalnych profili blogów i vlogów oraz osób za nie odpowiedzialnych. prymwiedzie strumień zdjęć publikowanych przez ekipę AbstrachujeTV, choć po piętach depczą im Julliet K. z Maffashion i Anna Lewandowska, która znalazła się w tej kategorii nie przez przypdek – na swoim profilu promuje bowiem własnego bloga. Rozpoznawane przeze mnie Suchar Codzienny to miejsce 5., a SA Wardęga to miejsce 7.

TOP25 blogi

NapoleonCat informuje, że Instagram posiada blisko 2,5 miliona użytkowników w Polsce i wydaje mi się, że liczba ta będzie sukcesywnie rosła. Codziennie notuję kolejne powiadomienia o znajomych z Facebooka dołączających do grona użytkowników Instagrama i większość z nich co pewien czas publikuje nowe zdjęcia.