Na stronach BBC została umieszczona bardzo ciekawa interaktywna grafika pokazująca sto najpopularniejszych stron internetowych z podziałem na kategorie oraz na największych „zawodników w danych grupach” Dane użyte do tej analizy pochodząc z firmy Nielsen – zebrane zostały w następujących krajach UK, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Szwajcaria, Brazylia, US i Australia. Badany okres to styczeń 2010.
Oto jak wygląda podział najpopularniejszych stron na kategorie (polecam zobaczyć w oryginale na stornie BCC, można wtedy obejrzeć co kryje się pod nazwą danej kategorii) – dane przedstawione w tych analizach to oczywiście unikalni użytkownicy:
Ciekawie wygląda np. kategoria serwisów społecznościowych w których Facebook zjada największą część (warto przy okazji zerknąć na kategorię blogi w której dwóch pierwszych przedstawicieli czyli Blogger i WordPress nadal prowadzą z Twitterem)
Z kolei kategorią, w której występuje najwięcej podmiotów i nie ma jeszcze jednego dominującego lidera takie jak Facebook są media i newsy. Kilka ciekawych fuzji czy przejęć i można jeszcze cały układ wywrócić do góry nogami :)

Jeśli ktoś natomiast lubi robić własne analizy to na stronie BBC jest również excel z suchymi danymi na bazie których zostały przygotowane animacje.
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- Czy też macie wrażenie, że Kickstarter i Indiegogo stały się... nudne
- Under Armour z nowymi ultralekkimi butami do biegania, które połączą się z aplikacją MapMy Run
- Dlaczego uważam, że tryb ciemny powinien być wszędzie?
- Reklamy na YouTube vs. segmenty sponsorowane - zwycięzca może być tylko jeden
- E-mail jest z nami już prawie pół wieku. I nie chce umrzeć