6

Koreańska platforma blogowa w rękach Google

Istnieją na świecie rynki na których Google nie jest liderem wyszukiwarek. Wśród takich „dziwnych” krajów znajdują się Korea Południowa, Chiny, Rosja oraz nasi sąsiedzi – Czechy. Google stara się jednak zmieniać tą sytuacje inwestując we wspomnianych miejscach. Jakiś czas temu informowałem, że koncern dokonał zakupu rosyjskiej sieci reklamowej Begun w celu podniesienia wartości swoich udziałów […]


Istnieją na świecie rynki na których Google nie jest liderem wyszukiwarek. Wśród takich „dziwnych” krajów znajdują się Korea Południowa, Chiny, Rosja oraz nasi sąsiedzi – Czechy. Google stara się jednak zmieniać tą sytuacje inwestując we wspomnianych miejscach. Jakiś czas temu informowałem, że koncern dokonał zakupu rosyjskiej sieci reklamowej Begun w celu podniesienia wartości swoich udziałów na tamtejszym rynku. Dzisiaj natomiast Google dokonała zakupu koreańskiej platformy blogowej Textcube.com.

Wartość transakcji nie jest znana, ale pewne jest, że Google chce w ten sposób zaistnieć w Korei. Textcube.com to platforma przypominająca WordPress. Dostępna jest w wersji do samodzielnej instalacji pod adresem Textcube.org oraz jako wspomniany wcześniej serwis internetowy. Jest ona również w pełni kompatybilna ze znanymi obecnie standardami blogowymi.

Textcube.com jest całkiem popularny w Korei o czym świadczy między innymi liczba 400 tyś zarejestrowanych użytkowników. W koreańskim rankingu 100 najlepszych blogów, 65 znajduje się w opisywanym serwisie.

Nie udało mi się przetestować Textcube.com gdyż jest on dostępny jedynie w języku swoich twórców. Na podstawie pobieżnej analizy stwierdzić mogę jednak, że gdybym nie wiedział kto jest twórcą platformy, to zapewne pomyliłbym ją z WordPressem w języku koreańskim.