Ponieważ byłem uczestnikiem konferencji 2K6 dlatego pozwolę sobie skomentować tego tupu happening na podstawie tego co przeczytałem i co zobaczyłem na temat konferencji 2K7. Blog konferencji informuje nas jak niesamowicie ciekawe spektakle mają miejsce, oto kilka rodzynków:
Agnieszczak o web 2.0
Kubeł zimnej wody na głowy wszystkich gorączkujących:
Jedyne co może zrobić mały serwis – sprzedać się większemu podmiotowi, mówi Rafał. Porównuje polski rynek internetowy do wiaderka wypełnionego :) :
Kamieniami – portale
Kamykami – dużymi serwisami tematycznymi
Piaskiem – całe „Web 2.0” (Rafał zastrzega, że nie lubi tego terminu)
Wodą – czyli ruchem z wyszukiwarek
Agora o web 2.0
Agora jako znawca i fachowiec od web 2.0 (bo mają forum) z roku na rok powtarza te same zwroty:
„Przypomniana jest zasada B. Horowitza z Yahoo – 1 użytkownik kreuje, 10 osób syntezuje (np. komentuje), a 100 osób konsumuje (np. czyta).”
Ale przy okazji nie zapomnieli o lekkim spoliczkowaniu dziennikarstwa obywatelskiego
„Profesjonalny kontent =/= dziennikarstwo obywatelskie, ale opinie (czyli często dziennikarstwo obywatelskie) są szalenie ważne”
I na koniec rodzynki w czystej postaci.
„Firmą roku według Internet Standard został „Onet.pl” za „dostosowywanie się do ciągle zmieniającego się rynku internetowego i utrzymanie pozycji lidera wśród portali”
Nie można wymyślić jakichś bardziej kreatywnych dziedzin za które się nagradza ?
„Człowiekiem roku został Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI Management S.A. „za inwestycje w polskie spółki internetowe i wprowadzenie kilku z nich na giełdę”.”
To w ile tych spółek zainwestowało MCI ? – 4 czy może więcej?
„Po 500 zł na kampanię Linków Telefonicznych od Netsprint.pl otrzymały firmy:
HRK, Coyote, IMP Direct , Supermedia Interactive”
Tutaj brak mi słów – na pewno prezesi nagrodzonych firm również nie mogą uwierzyć w wysokość nagrody.
Niestety ale jakość cel prezentacji (50% prezentacji to nadal reklamowanie własnych usług – przoduje w tym netsprint który przy każdej okazji wychwala swoje nowe produkty) jasno pokazują iż bardzo dobrze zrobiłem nie wybierając się w tym roku na konferencje. Oczywiście uogólniam – było kilka ciekawych tematów o których można przeczytać na blogu konferencji (takich jak prezentacja Agnieszczak, czy rozmowa o młodych talentach)
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- Reklamy na YouTube vs. segmenty sponsorowane - zwycięzca może być tylko jeden
- E-mail jest z nami już prawie pół wieku. I nie chce umrzeć
- Czy social media sprawiły, że obraziliśmy się na "zwyczajne" życie?
- Okulary AR to taka współczesna telewizja 3D. Czy tak samo skończą?
- Musk: Starlink w tym roku podwoi prędkość do 300 Mb/s i obejmie zasięgiem większość Ziemi