2

Konferencja 2K7 – Gorączka złota czy reklamy

Ponieważ byłem uczestnikiem konferencji 2K6 dlatego pozwolę sobie skomentować tego tupu happening na podstawie tego co przeczytałem i co zobaczyłem na temat konferencji 2K7. Blog konferencji informuje nas jak niesamowicie ciekawe spektakle mają miejsce, oto kilka rodzynków: Agnieszczak o web 2.0 Kubeł zimnej wody na głowy wszystkich gorączkujących: Jedyne co może zrobić mały serwis – […]

Ponieważ byłem uczestnikiem konferencji 2K6 dlatego pozwolę sobie skomentować tego tupu happening na podstawie tego co przeczytałem i co zobaczyłem na temat konferencji 2K7. Blog konferencji informuje nas jak niesamowicie ciekawe spektakle mają miejsce, oto kilka rodzynków:

Agnieszczak o web 2.0

Kubeł zimnej wody na głowy wszystkich gorączkujących:

Jedyne co może zrobić mały serwis – sprzedać się większemu podmiotowi, mówi Rafał. Porównuje polski rynek internetowy do wiaderka wypełnionego :) :

Kamieniami – portale
Kamykami – dużymi serwisami tematycznymi
Piaskiem – całe „Web 2.0” (Rafał zastrzega, że nie lubi tego terminu)
Wodą – czyli ruchem z wyszukiwarek

Agora o web 2.0

Agora jako znawca i fachowiec od web 2.0 (bo mają forum) z roku na rok powtarza te same zwroty:

„Przypomniana jest zasada B. Horowitza z Yahoo – 1 użytkownik kreuje, 10 osób syntezuje (np. komentuje), a 100 osób konsumuje (np. czyta).”

Ale przy okazji nie zapomnieli o lekkim spoliczkowaniu dziennikarstwa obywatelskiego

„Profesjonalny kontent =/= dziennikarstwo obywatelskie, ale opinie (czyli często dziennikarstwo obywatelskie) są szalenie ważne”

I na koniec rodzynki w czystej postaci.

„Firmą roku według Internet Standard został „Onet.pl” za „dostosowywanie się do ciągle zmieniającego się rynku internetowego i utrzymanie pozycji lidera wśród portali”

Nie można wymyślić jakichś bardziej kreatywnych dziedzin za które się nagradza ?

„Człowiekiem roku został Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI Management S.A. „za inwestycje w polskie spółki internetowe i wprowadzenie kilku z nich na giełdę”.”

To w ile tych spółek zainwestowało MCI ? – 4 czy może więcej?

„Po 500 zł na kampanię Linków Telefonicznych od Netsprint.pl otrzymały firmy:
HRK, Coyote, IMP Direct , Supermedia Interactive”

Tutaj brak mi słów – na pewno prezesi nagrodzonych firm również nie mogą uwierzyć w wysokość nagrody.

Niestety ale jakość cel prezentacji (50% prezentacji to nadal reklamowanie własnych usług – przoduje w tym netsprint który przy każdej okazji wychwala swoje nowe produkty) jasno pokazują iż bardzo dobrze zrobiłem nie wybierając się w tym roku na konferencje. Oczywiście uogólniam – było kilka ciekawych tematów o których można przeczytać na blogu konferencji (takich jak prezentacja Agnieszczak, czy rozmowa o młodych talentach)