34

Kogo bawią jeszcze gry na Nk.pl?

Okazuje się, że cała masę osób. Serwis pochwalił się statystykami dotyczącymi liczby osób grających w najpopularniejsze tytuły. Okazuje się, że korzysta z nich ponad 3,5 mln graczy. Mało tego, 15 najpopularniejszych tytułów ma ich ponad milion. Cóż, nie należy zapominać, ze mimo dynamiczniejszego wzrostu konkurencyjnego Facebooka, NK nadal jest ważnym graczem w tym segmencie. Serwis […]

Okazuje się, że cała masę osób. Serwis pochwalił się statystykami dotyczącymi liczby osób grających w najpopularniejsze tytuły. Okazuje się, że korzysta z nich ponad 3,5 mln graczy. Mało tego, 15 najpopularniejszych tytułów ma ich ponad milion. Cóż, nie należy zapominać, ze mimo dynamiczniejszego wzrostu konkurencyjnego Facebooka, NK nadal jest ważnym graczem w tym segmencie.

Serwis Media2.pl opublikował listę najpopularniejszych gier przeglądarkowych w serwisie Nk.pl, przy których użytkownicy serwisu spędzają swój czas. Wbrew temu, co może się wydawać, stanowią one jeden z cieszących się największym powodzeniem elementów niegdysiejszej Naszej Klasy. Może ich liczba nie jest imponująca i przy Facebooku wypada blado, to i tak nie jest źle, zważywszy na to, że znajdziemy tutaj odpowiedniki największych hitów Zyngi i innych producentów.

Łącznie serwis oferuje 71 gier. Jak już wspomniałem, 15 z nich ma ponad milion graczy, a pierwsza piątka ponad 2 mln. To całkiem niezły wynik jak na 11,63 mln użytkowników (za Megapanel PBI/Gemius).

Najbardziej popularnym tytułem jest Pet Party, który przynajmniej raz uruchomiło 3,8 mln użytkowników. Drugie miejsca zajmuje Icy Tower z 3,4 mln, a trzecie Happy Harvest z 2,8 mln. Trzeba też zwrócić uwagę na grupy poświęcone tym grom, w których skupiają się internauci. Prym wiodą tutaj: Pet Party (3,67 mln), Wiejskie życie (3,17 mln) i Łowisko (1,84 mln). Czyżby zatem Nk.pl grami stała?

 
Rynek gier społecznościowych to łakomy kąsek dla reklamodawców. Obecnie wycenia się go (nie licząc Facebooka) na ok. 3,2 mld dolarów, czyli niemało. Nic zatem dziwnego w tym, że NK regularnie poszerza ofertę pod tym względem i dorzuca do listy nowe tytuły.

Joanna Gajewska, rzecznik serwisu komentuje sprawę w sposób następujący:

Gry w NK to nie tylko forma rozrywki dla internauty ale również propozycja dla partnerów biznesowych NK. W popularnych aplikacjach jest dużo przestrzeni, w których można umieścić np. reklamę. Pierwsi klienci NK już korzystali z takiej możliwości (Polkomtel był obecny w grze Social City). Co ważne, istnieje możliwość przygotowania gry sponsorowanej związanej ściśle z marką czy produktem, poprzez udostępnienie API portalu jest to możliwe do przeprowadzenia również przez zewnętrznych producentów.

Nie da się ukryć, że gry były jedną z najlepszych decyzji serwisu w ostatnich dwóch latach. Nie dość, że przysporzyły mu wiernych użytkowników, to zapewniły też dodatkowe źródło dochodu. Właśnie w takich elementach rodzimy twór powinien poszukiwać remedium na dynamicznie rozwijającego się w naszym kraju Facebooka. Według ostatniego raportu Megapanel PBI/Gemius serwis Zuckerberga prześcignął Nk.pl. Nie należy jednak do końca sugerować się tym raportem, gdyż odnosi się on do sumy wejść na różne podstrony, a nie liczby zarejestrowanych użytkowników (Nk.pl ma kompletnie zamknięty dla niezarejestrowanych użytkowników ekosystem, a Facebook nie). Lepiej sytuację oddaje Socialbakers (którego sam Zuckerberg wskazuje jako najwiarygodniejsze źródło informacji na temat jego serwisu), który przygotował raport odnoszący się do naszego kraju. Według niego w Polsce Facebook ma 7,1 mln użytkowników, czyli znacznie mniej niż Nk.