4

Klienci Banku Millenium już mogą dodawać konta z innych banków do swojej bankowości elektronicznej

Podgląd konta banku poza serwisem transakcyjnym, to jedna z większych zmian w korzystaniu z bankowości elektronicznej, związanych z wejściem w życie unijnej dyrektywy PSD2 14 września 2019 roku. Jednak dość powoli wdrażana przez banki w Polsce.

Pierwszy z banków, który udostępnił taką opcję swoim klientom był ING Bank Śląski, początkowo można było dodać w ich bankowości elektronicznej informacje o rachunku w dwóch bankach – z mBanku i z Banku Millennium.

Teraz ten ostatni bank, z kolei dla swoich klientów, umożliwia aktywowanie dostępu do rachunków aż 6 banków – Alior Bank, ING Bank Śląski, mBank, Bank Pekao, PKO Bank Polski oraz Santander Bank Polska. To jak na razie najszersze wdrożenie tej usługi w Polsce.

Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium:

– Dyrektywa PSDII otworzyła możliwość wprowadzenia niespotykanych dotychczas na rynku usług. Chcemy wykorzystać jej potencjał. Dzięki usłudze Finanse 360° klienci zyskują pełniejszy obraz swoich finansów i większą wygodę w zarządzaniu środkami zdeponowanymi w różnych bankach. Informacje dostępne są w jednym miejscu i nie ma potrzeby pamiętania dodatkowych loginów i haseł.

To dopiero pierwsze z rozwiązań, jakie planujemy udostępniać w ramach usługi. Widzimy bardzo wiele możliwości zastosowania dostępu do informacji o rachunkach w celu zapewnienia jak najbardziej interesujących dla klientów rozwiązań. Mogą służyć do weryfikacji tożsamości potencjalnego klienta czy oceny zdolności kredytowej. Dzięki dyrektywie możliwe też będzie udostępnienie takich usług, jak np. inicjowanie przelewów z kont w innych bankach.

Na początek jednak, klienci Banku Millennium będą mogli tylko wyświetlić stan konta oraz sprawdzać historię transakcji na dodanych rachunkach z wymienionych wyżej banków.

Co trzeba zrobić, by dodać podgląd z innych banków w bankowości elektronicznej Banku Millennium? Wystarczy wejść do sekcji Moje środki i kliknąć link z dodawaniem konta lub skorzystać z banera na stronie głównej serwisu transakcyjnego. Po wybraniu właściwego banku, udzielamy zgody na dostęp do tego rachunku, po czym przekierowywani jesteśmy na stronę logowania wybranego banku, autoryzujemy ten dostęp i na koniec pozostaje już tylko na wybór kont, które mają się wyświetlać w w Millenecie i aplikacji mobilnej.

Źródło: Bank Millennium.