11

Już wiemy, kto najczęściej słucha radia FM w Polsce

kto słucha radia FM
Zawsze kiedy piszę Wam o popularności radia FM w Polsce, które dociera codziennie do 71,5% populacji kraju, a słuchamy go średnio 4,5 godzinny dziennie, zastanawiacie się jak to możliwe. Otóż okazuje się, że jest szczególna grupa Polaków, która słucha radia jeszcze częściej i znacząco podnosi tą średnią.

Ja słucham radia w czasie pracy i w trasie na zmianę ze Spotify, natomiast wieczorem do spania tylko i wyłącznie radia, kiedy nie chce mi się już wybierać playlist, a chce posłuchać spokojnej muzyki (polecam na noc Muzo FM) do zaśnięcia z włączonym sleeperem.

zasięg radia FM

Nie dziwią mnie zatem te wszystkie badania, pokrywają się z moją konsumpcją radia w ciągu dnia czy tygodnia. Wiem też, że do tych statystyk łapią się też bierni słuchacze, którzy włączają w pracy w tle radio, czy w samochodzie do/z pracy, jeśli nie mają ze sobą jakiejś innej muzyki.

gdzie słuchamy radia FM

Niemniej tak to wygląda, radio FM jest nadal szalenie popularne w Polsce, a ostatnie opracowanie serwisu I Love Radio pokazuje, że jeszcze popularniejsze jest wśród właścicieli firm – 78% i wśród dyrektorów i ludzi wykonujących wolne zawody, spośród których również 78% słucha codziennie radia.

dzienny zasięg słuchania radia

Właściciele firm słuchają radia częściej niż reszta Polaków, ale też dłużej. I to dużo dłużej. Przy odbiorniku spędzają codziennie średnio ponad 5 i pół godziny (323,4 min), a w dni powszednie nawet 5 godzin i 46 minut (346,1 min). To około godziny dłużej niż średnia dla całej populacji.

średni czas dziennego słuchania radia

Mimo, że dzienny zasięg jest podobny również wśród dyrektorów i wolnych zawodów, ci ostatni słuchają go krócej w ciągu dnia, nawet krócej od średniej ogólnej Polaków, czyli nieco ponad 4 godziny dziennie.

krzywa słuchalności dziennej

W jakich godzinach słuchają radia FM? Rozkład godzinowy jest podobny dla pozostałych grup badanych, a największą słuchalność notuje się pomiędzy 7:00 a 17:00.

gdzie słuchamy radia

Odpowiedź na ostatnie pytanie, gdzie? Może być tylko jedna – przede wszystkim w samochodzie, którym najczęściej się przemieszczają no i to jest przeważający czas, kiedy mają czas słuchać radia, w mniejszym zakresie słuchają w pracy oraz w domu.

Tradycyjnie przy publikacji tego typu raportów, dzielimy się z Wami najnowszymi wynikami słuchalności stacji radiowych w Polsce, które otrzymujemy od KBR. A te, jeśli chodzi o wyniki odnoszące się do stacji ogólnopolskich przedstawiają się aktualnie następująco (fala marzec 2018 – maj 2018):

wyniki słuchalności stacji radiowych w Polsce

Na prowadzeniu zdecydowanie od lat plasuje się RMF FM z wynikiem 25,2%, na drugim miejscu Radio ZET – 13,1%, a na trzecim I Program Polskiego Radia, który odnotował spadek słuchalności z 8,0% w roku ubiegłym do 6,7% w roku bieżącym. Podobny spadek osiągnęła popularna niegdyś „Trójka”- z 7% do 6%.

Wyniki słuchalności dla sieci radiowych (fala marzec 2018 – maj 2018):

Wyniki słuchalności dla sieci radiowych