14

Jakie są najpopularniejsze polskie kanały Youtube? Już wiemy

Z racji zainteresowań i wykonywanego zawodu z Youtube w 95% korzystam do oglądania zwiastunów najnowszych pozycji ze świata elektronicznej rozrywki. Od zawsze z kolei miałem awersję do „śmiesznych filmików”, „dowcipów internetowych”, tudzież innych virali – jakoś trudny był ze mnie klient. Lista najpopularniejszych polskich kanałów marek na YouTube w 2011 wskazuje, że fanów gier u […]

Z racji zainteresowań i wykonywanego zawodu z Youtube w 95% korzystam do oglądania zwiastunów najnowszych pozycji ze świata elektronicznej rozrywki. Od zawsze z kolei miałem awersję do „śmiesznych filmików”, „dowcipów internetowych”, tudzież innych virali – jakoś trudny był ze mnie klient. Lista najpopularniejszych polskich kanałów marek na YouTube w 2011 wskazuje, że fanów gier u nas nie brakuje. Ale miłośników innego typu rozrywki również.


1. Electronic Arts: www.youtube.com/eapolska
2. Telekomunikacja Polska: youtube.com/tp
3. Leroy Merlin: youtube.com/leroymerlinpolska
4. Nokia Poland: youtube.com/nokiapoland
5. Cropp: youtube.com/cropptv
6. Old Spice: youtube.com/oldspicepolska
7. Knorr: youtube.com/codzisnaobiad
8. Netia: youtube.com/netiawolnoscwyboru 
9. Kasia: youtube.com/mojeciasto
10. Tic Tac: youtube.com/swiezoscw2slowach

Obecność Electronic Arts na szczycie to nie tylko ogromne zaskoczenie, ale i wielki sukces elektroników. W dużej mierze zasługą takiego wyniku jest premiera Battlefielda 3 i cała masa zwiastunów, którymi tytuł ten promowano. Poza tym mając w katalogu takie marki jak Need for Speed czy Sims nie może być inaczej.

Dalej zaś następuje w pełni odejście od gier i wracamy do wszelakich virali oraz reklam. Na wzmiankę zasługuje szczególnie akcja Croppa „używanie słuchawek nie boli”, a także zabawne reklamy Old Spice oraz Tic Taców. No przynajmniej mnie rozbawiły. W telewizji nie widziałem ich ani razu.

Wysoki wynik Knorra i Kasi pokazuje z kolei, że jest miejsce na targetowanie promocji filmowej do kobiet. Z całym szacunkiem, mój szowinistyczny umysł nie pozwala sądzić, aby w większości to panowie sprawdzali jak upiec ciasto z wykorzystaniem popularnej margaryny.

Co konieczne do zaznaczenia – w rankingu tym nie zostały uwzględnione kanały stacji telewizyjnych, dystrybutorów filmowych i wytwórni muzycznych, których popularne treści wideo notują naturalnie wysokie wyniki oglądalności na YouTube. Ranking został utworzony na podstawie łącznej liczy wyświetleń przesłanych filmów na każdym z kanałów firmowych w 2011 r.

Stąd też do w pełni „obiektywnego” zestawienia tej liście daleko. Ale pokazuje przynajmniej komu warto reklamować się w taki sposób. Albo kto jest w tym najlepszy.

źródło: informacja prasowa