6

Jakie są najpopularniejsze narzędzia wykorzystywane przez startupowców? – infografika BestVendor

Startupy internetowe same korzystają z narzędzi internetowych i to w dużej ilości. Sytuacja taka nie bierze się z nikąd. Startupy szukają oszczędności gdzie tylko się da, a właśnie narzędzia sprzedawane w modelu SaaS dają możliwość oszczędzania, gdyż płacimy jedynie za wykorzystane zasoby oraz w modelu subskrybcji, na przykład co miesiąc, bo jako startup nie byłoby […]

Startupy internetowe same korzystają z narzędzi internetowych i to w dużej ilości. Sytuacja taka nie bierze się z nikąd. Startupy szukają oszczędności gdzie tylko się da, a właśnie narzędzia sprzedawane w modelu SaaS dają możliwość oszczędzania, gdyż płacimy jedynie za wykorzystane zasoby oraz w modelu subskrybcji, na przykład co miesiąc, bo jako startup nie byłoby nas stać na wykupienie rocznego abonamentu. Które z tych narzędzi są jednak najpopularniejsze wśród startupów? BestVendor przeprowadził ankietę wśród 550 nowozałożonych firm, a w dalszej kolejności przedstawił zebrane dane na przyjemnej dla oka infografice.

Startupowcy korzystają z ogromnej liczby produktów typu SaaS. Stworzona przez BestVendor infografika może być nie tylko czystą statystyką, ale także i źródłem wiedzy – sam dowiedziałem się o kilku narzędziach, o których wcześniej nie słyszałem, a które mogą mi się przydać.

Na infografice można wyraźnie zauważyć, że często wykorzystywanymi narzędziami są aplikacje webowe Google’a, który poza byciem liderem w kategoriach takich jak Web Analytics czy Company Email, znajduje się również na wysokich pozycjach w innych częściach rynku. Infografika pomaga także wyraźnie dostrzec liderów danej niszy – Basecamp jest wykorzystywany do zarządzania projektem w 1/3 startupów, a taki pakiet Adobe CS5 jest używany przez niemal 100% startupów, które edytują zdjęcia.