Zmiana konta prywatnego na firmowe na Instagramie
Na Instagramie są dwie opcje na założenie konta firmowego. Jeśli do tej pory korzystaliście z konta prywatnego, macie już sporą liczbę obserwujących i nie chcecie od zera zaczynać, możecie po prostu przełączyć je na konto firmowe w menu ustawień aplikacji (operacja ta jest odwracalna).
Założenie nowego konta firmowego na Instagramie
Jeśli chcemy zostawić sobie konto prywatne i korzystać z dwóch, musimy założyć kolejne konto prywatne, by później je przełączyć na firmowe, tak jak powyżej. Najlepiej w takim przypadku skorzystać z menu ustawień na naszym dotychczasowym koncie – Dodaj konto i zarejestrować jako nowe, by móc później wygodnie przełączać się pomiędzy tymi kontami.
Po założeniu nowego konta, dostępne będą w menu na górze oba, możemy przełączać się pomiędzy nimi. Pozostaje jeszcze przełączyć nowe konto na firmowe, tu konieczne jest powiązanie go z fanpage na Facebooku, czyli jest to wymóg, nie da się założyć firmowego konta na Instagramie bez konta firmowego na Facebooku, no i trzeba podać jeszcze przynajmniej jeden sposób kontaktu.
Dodatkowe funkcje konta firmowego na Instagrammie
Co zyskamy z nowym kontem firmowym? Przede wszystkim dostęp do szczegółowych statystyk wyświetleń czy zasięgu postów oraz szybkie i wygodne narzędzie do publikowanie własnych reklam na Instagramie. Do tego będzimy mieli wgląd w dane demograficzne odbiorców naszych wpisów (wymagane posiadanie 100 obserwujących). Ciekawą opcją są też statystyki relacji, pozwalające ocenić skuteczność działań na Instagramie. Poza tym, samo korzystanie, publikacja i interakcje działają identycznie jak na koncie prywatnym.
Dwuskładnikowe uwierzytelnianie na Instagramie
Jedyny problem, jaki zauważyłem przy tym rozwiązaniu – dwóch kont w jednym, to konieczność podania dwóch różnych numerów telefonów do dwuskładnikowego uwierzytelniania. Podanie tego samego numeru na koncie firmowym, dezaktywuje dwuskładnikowe uwierzytelnianie na koncie prywatnym, no ale to zrozumiałe. Podobnie to działa jak w przypadku Google Authenticator, gdy przenosimy się na nowy telefon, musimy skorzystać z takiej opcji w ustawieniach konta Google i autoryzując nowe konto, stare przestaje działać. No, ale jeśli mamy firmę, mamy też zapewne firmowy numer telefonu, więc problemu tu nie powinno być z włączeniem dwuskładnikowego uwierzytelniania na obu kontach.
Więcej z kategorii Internet:
- SpaceX dopłaca 1000 USD do każdego terminala Starlink
- Płatny dostęp do Wikipedii staje się faktem. Na szczęście tylko dla korporacji
- Starlink w samochodach, samolotach i na statkach zmieni nasze podróże
- Nowe inwestycje nazwa.pl. 12 milionów złotych na innowacje
- Kupił PS5 i przedstawił je żonie jako... router 5G, dbając o całą otoczkę wielkiej instalacji sprzętu