37

Jak wygląda rower przyszłości? Audi prezentuje swoją ciekawą propozycję

W dobie pojazdów elektrycznych i hybrydowych tak popularny środek transportu jak rower wydaje się nieco zaniedbany. Dlatego też konstruktorzy z firmy Audi, doskonale znanej z produkcji samochodów, postanowili zaprezentować obecne możliwości technologii przy prototypowym modelu roweru własnego projektu – Audi e-bike Worthersee. Komputer pokładowy, bateria Li-on czy niska waga osiągnięta dzięki użyciu włókna węglowego to […]

W dobie pojazdów elektrycznych i hybrydowych tak popularny środek transportu jak rower wydaje się nieco zaniedbany. Dlatego też konstruktorzy z firmy Audi, doskonale znanej z produkcji samochodów, postanowili zaprezentować obecne możliwości technologii przy prototypowym modelu roweru własnego projektu – Audi e-bike Worthersee. Komputer pokładowy, bateria Li-on czy niska waga osiągnięta dzięki użyciu włókna węglowego to tylko niektóre z cech tego nietypowego pojazdu. Czy tak będą wyglądać rowery przyszłości?

Nowoczesny rower Audi e-bike Worthersee zadziwia nie tylko wyglądem, lecz również możliwościami. Cała konstrukcja jest niezwykle lekka, a to dzięki zastosowaniu specjalnego materiału, łączącego w sobie plastik oraz włókno węglowe. Karbonowa rama oraz mocne obręcze to tylko początek – rower kryje w sobie również komputer pokładowy oraz baterię. Ta ostatnia wspiera kierowcę w trakcie podróży podczas pedałowania. Rower Audi e-bike Worthersee oferuje aż pięć trybów jazdy, w których asystent w odmienny sposób wykorzystuje zasoby baterii – od wybranego trybu zależy zatem dystans, jaki zdołamy pokonać z elektrycznym wspomaganiem. W zależności od naszych preferencji poruszać możemy się za pomocą siły naszych mięśni lub wyłącznie przy wykorzystaniu baterii. Elektryczne wspomaganie napędu pojawia się również automatycznie w przypadku jazdy na jednym kole. Jedno pełne naładowanie baterii ze standardowego gniazdka elektrycznego trwa 2,5 godziny.

To nie koniec nowinek zastosowanych w prototypowym rowerze. Oprócz baterii zamontowanej z dbałością o niski środek ciężkości na uwagę zasługują hydrauliczne przerzutki, których czas reakcji porównywany jest ze skrzynią biegów sportowego samochodu Audi R8. Dzięki temu oraz baterii osiągnięcie prędkości 80 km/h na rowerze nie powinno stanowić żadnego problemu. Komputer z ekranem dotykowym zainstalowany w ramie tego nowoczesnego roweru daje spore możliwości: wyboru trybu jazdy, nagrywania przebiegu trasy i wykonywanych trików, wyświetlania informacji o jeździe (posiada funkcje rozbudowanego licznika rowerowego). Dodatkowo możliwe jest wykorzystanie sieci WLAN oraz podłączenie smartfona do kontrolowania wybranych funkcji zdalnie.

Czy podoba Wam się taki kierunek rozwoju rowerów?