Telekomy

Jak Virgin Mobile szykuje się do przejęcia przez Play? Pół miliona klientów i pierwsze zyski

Grzegorz Ułan
Jak Virgin Mobile szykuje się do przejęcia przez Play? Pół miliona klientów i pierwsze zyski
48

Największy polski operator wirtualny, Virgin Mobile pochwalił się przed minionym weekendem w rozmowie z Rzeczpospolitą informacjami na temat aktualnej sytuacji u tego operatora, z których wynika, że jest szansa, że już za rok zostanie przejęty przez Play.

Play podpisał umowę z Virgin Mobile 15 stycznia 2018 roku, według której nabył opcję nabycia wszystkich udziałów w Virgin Mobile w 2020 r., pod warunkiem wypracowania zysków na określonym poziomie.

W zasadzie cały 2018 rok Virgin Mobile robiło wszystko, by tak się stało i wydaje się, że są na najlepszej drodze ku temu.

Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezesVirgin Mobile Polska:

Jeszcze zamykamy rok, ale sądzę, że udało nam się zrealizować cel i zwiększyć przychody w 2018 r. W końcu roku osiągnęliśmy próg rentowności na poziomie EBITDA i naszym celem jest utrzymać dodatni wynik w całym 2019 roku

Z przekazanych informacji wynika też, że na koniec 2018 roku Virgin Mobile miał 420 tys. użytkowników wobec planowanych 520 tysięcy. Co więcej osiągnięty wynik jest podobny do tego z końca 2017 roku. VM tłumaczy to faktem, że przez cały rok nie była przeprowadzona ani jedna kampania reklamowa w mediach.

Nie bez znaczenia była również rezygnacja z taryfy #Freemium, w której dostawaliśmy za darmo na 30 dni 30 minut rozmów, 30 SMS-ów i 300 MB transferu danych. W jej miejsce pojawiły się dwa już płatne pakiety po 3 i 9 zł, również ważne 30 dni, w ramach których można korzystać z odpowiednio 30 minut rozmów, 30 SMS-ów, 300 MB oraz z 300 minut, 300 SMS-ów oraz 1 GB transferu danych.

Co ciekawe z darmowej taryfy korzystało aż 100 tysięcy użytkowników, to spora strata podejrzewam, że nie wszyscy przerzucili się na nowe, już płatne taryfy.

Pozostając jeszcze w ofercie na kartę, wcześniej, bo w kwietniu Virgin Mobile zmodyfikował ją usuwając większość taryf, a zostawiając nową #Gigadaje, gdzie za 25 zł dostaniemy nielimitowane rozmowy do wszystkich, SMS-y/MMS-y oraz 15 GB transferu danych. To wersja 30-dniowa, jest jeszcze 7-dniowa za 7 zł z 3 GB transferu danych.

Po porządkach w ofercie na kartę, przyszedł czas na ściągnięcie nowych użytkowników, do najbardziej dochodowej i stabilnej działki, czyli do oferty na abonament. W tym celu Virgin Mobile, jako pierwszy operator wirtualny wprowadził w swojej ofercie darmowy okres 3 miesięcy bez płacenia abonamentu w dwóch najdroższych planach: PLAN 2_24M i PLAN 3_24M.

Dodatkowo, w drugiej połowie listopada w tym najdroższym planie podnieśli darmowy okres aż do 6 miesięcy.

To wszystko pozwoliło Virgin Mobile odbudować bazę po stratach związanych z usunięciem taryfy #Freemium i zakończyć rok z podobną liczbą użytkowników, co rok temu. Czy to wystarczy, by osiągnąć z nich zakładany przez Play poziom zysków?

Play podpisał umowę z Virgin Mobile 15 stycznia 2018 roku, według której nabył opcję nabycia wszystkich udziałów w Virgin Mobile w 2020 r., pod warunkiem wypracowania zysków na określonym poziomie.

W zasadzie cały 2018 rok Virgin Mobile robiło wszystko, by tak się stało i wydaje się, że są na najlepszej drodze ku temu.

Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezesVirgin Mobile Polska:

Jeszcze zamykamy rok, ale sądzę, że udało nam się zrealizować cel i zwiększyć przychody w 2018 r. W końcu roku osiągnęliśmy próg rentowności na poziomie EBITDA i naszym celem jest utrzymać dodatni wynik w całym 2019 roku

Z przekazanych informacji wynika też, że na koniec 2018 roku Virgin Mobile miał 420 tys. użytkowników wobec planowanych 520 tysięcy. Co więcej osiągnięty wynik jest podobny do tego z końca 2017 roku. VM tłumaczy to faktem, że przez cały rok nie była przeprowadzona ani jedna kampania reklamowa w mediach.

Nie bez znaczenia była również rezygnacja z taryfy #Freemium, w której dostawaliśmy za darmo na 30 dni 30 minut rozmów, 30 SMS-ów i 300 MB transferu danych. W jej miejsce pojawiły się dwa już płatne pakiety po 3 i 9 zł, również ważne 30 dni, w ramach których można korzystać z odpowiednio 30 minut rozmów, 30 SMS-ów, 300 MB oraz z 300 minut, 300 SMS-ów oraz 1 GB transferu danych.

Co ciekawe z darmowej taryfy korzystało aż 100 tysięcy użytkowników, to spora strata podejrzewam, że nie wszyscy przerzucili się na nowe, już płatne taryfy.

Pozostając jeszcze w ofercie na kartę, wcześniej, bo w kwietniu Virgin Mobile zmodyfikował ją usuwając większość taryf, a zostawiając nową #Gigadaje, gdzie za 25 zł dostaniemy nielimitowane rozmowy do wszystkich, SMS-y/MMS-y oraz 15 GB transferu danych. To wersja 30-dniowa, jest jeszcze 7-dniowa za 7 zł z 3 GB transferu danych.

Po porządkach w ofercie na kartę, przyszedł czas na ściągnięcie nowych użytkowników, do najbardziej dochodowej i stabilnej działki, czyli do oferty na abonament. W tym celu Virgin Mobile, jako pierwszy operator wirtualny wprowadził w swojej ofercie darmowy okres 3 miesięcy bez płacenia abonamentu w dwóch najdroższych planach: PLAN 2_24M i PLAN 3_24M.

Dodatkowo, w drugiej połowie listopada w tym najdroższym planie podnieśli darmowy okres aż do 6 miesięcy.

To wszystko pozwoliło Virgin Mobile odbudować bazę po stratach związanych z usunięciem taryfy #Freemium i zakończyć rok z podobną liczbą użytkowników, co rok temu. Czy to wystarczy, by osiągnąć z nich zakładany przez Play poziom zysków?

2018 Dawca Biorca Bilans
Virgin Mobile I kwartał 11276 8607 -2669
Virgin Mobile II kwartał 8186 7090 -1096
Virgin Mobile III kwartał 8589 7592 -997
Virgin Mobile IV kwartał 10834 7897 -2937
Razem 38885 31186 -7699

 

2018 Dawca Biorca Bilans
Premium Mobile I kwartał 1523 12160 10637
Premium Mobile II kwartał 1470 14919 13449
Premium Mobile III kwartał 1898 17574 15676
Premium Mobile IV kwartał 2225 18044 15819
Razem 7116 62697 55581

 

Wydaje mi się, że dość duża baza użytkowników może nie być wystarczająca, patrząc po nastrojach klientów, a te widać po raportach kwartalnych UKE z przenoszenia numerów pomiędzy operatorami. Dla Virgin Mobile nie są one optymistyczne. Dobre i optymistyczne wyniki to te od Premium Mobile, największego konkurenta, który może już mieć jakieś 200 tysięcy użytkowników, a po przejęciu bazy klientów a2mobile jeszcze więcej. Niemniej trzymam kciuki, może w ten rok wymyślą jakąś nową mega ofertę, która nie tylko zatrzyma obecnych, ale i przyciągnie nowych klientów.

Źródło: Rzeczpospolita.

2018 Dawca Biorca Bilans
Virgin Mobile I kwartał 11276 8607 -2669
Virgin Mobile II kwartał 8186 7090 -1096
Virgin Mobile III kwartał 8589 7592 -997
Virgin Mobile IV kwartał 10834 7897 -2937
Razem 38885 31186 -7699

 

Play podpisał umowę z Virgin Mobile 15 stycznia 2018 roku, według której nabył opcję nabycia wszystkich udziałów w Virgin Mobile w 2020 r., pod warunkiem wypracowania zysków na określonym poziomie.

W zasadzie cały 2018 rok Virgin Mobile robiło wszystko, by tak się stało i wydaje się, że są na najlepszej drodze ku temu.

Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezesVirgin Mobile Polska:

Jeszcze zamykamy rok, ale sądzę, że udało nam się zrealizować cel i zwiększyć przychody w 2018 r. W końcu roku osiągnęliśmy próg rentowności na poziomie EBITDA i naszym celem jest utrzymać dodatni wynik w całym 2019 roku

Z przekazanych informacji wynika też, że na koniec 2018 roku Virgin Mobile miał 420 tys. użytkowników wobec planowanych 520 tysięcy. Co więcej osiągnięty wynik jest podobny do tego z końca 2017 roku. VM tłumaczy to faktem, że przez cały rok nie była przeprowadzona ani jedna kampania reklamowa w mediach.

Nie bez znaczenia była również rezygnacja z taryfy #Freemium, w której dostawaliśmy za darmo na 30 dni 30 minut rozmów, 30 SMS-ów i 300 MB transferu danych. W jej miejsce pojawiły się dwa już płatne pakiety po 3 i 9 zł, również ważne 30 dni, w ramach których można korzystać z odpowiednio 30 minut rozmów, 30 SMS-ów, 300 MB oraz z 300 minut, 300 SMS-ów oraz 1 GB transferu danych.

Co ciekawe z darmowej taryfy korzystało aż 100 tysięcy użytkowników, to spora strata podejrzewam, że nie wszyscy przerzucili się na nowe, już płatne taryfy.

Pozostając jeszcze w ofercie na kartę, wcześniej, bo w kwietniu Virgin Mobile zmodyfikował ją usuwając większość taryf, a zostawiając nową #Gigadaje, gdzie za 25 zł dostaniemy nielimitowane rozmowy do wszystkich, SMS-y/MMS-y oraz 15 GB transferu danych. To wersja 30-dniowa, jest jeszcze 7-dniowa za 7 zł z 3 GB transferu danych.

Po porządkach w ofercie na kartę, przyszedł czas na ściągnięcie nowych użytkowników, do najbardziej dochodowej i stabilnej działki, czyli do oferty na abonament. W tym celu Virgin Mobile, jako pierwszy operator wirtualny wprowadził w swojej ofercie darmowy okres 3 miesięcy bez płacenia abonamentu w dwóch najdroższych planach: PLAN 2_24M i PLAN 3_24M.

Dodatkowo, w drugiej połowie listopada w tym najdroższym planie podnieśli darmowy okres aż do 6 miesięcy.

To wszystko pozwoliło Virgin Mobile odbudować bazę po stratach związanych z usunięciem taryfy #Freemium i zakończyć rok z podobną liczbą użytkowników, co rok temu. Czy to wystarczy, by osiągnąć z nich zakładany przez Play poziom zysków?

2018 Dawca Biorca Bilans
Virgin Mobile I kwartał 11276 8607 -2669
Virgin Mobile II kwartał 8186 7090 -1096
Virgin Mobile III kwartał 8589 7592 -997
Virgin Mobile IV kwartał 10834 7897 -2937
Razem 38885 31186 -7699

 

2018 Dawca Biorca Bilans
Premium Mobile I kwartał 1523 12160 10637
Premium Mobile II kwartał 1470 14919 13449
Premium Mobile III kwartał 1898 17574 15676
Premium Mobile IV kwartał 2225 18044 15819
Razem 7116 62697 55581

 

Wydaje mi się, że dość duża baza użytkowników może nie być wystarczająca, patrząc po nastrojach klientów, a te widać po raportach kwartalnych UKE z przenoszenia numerów pomiędzy operatorami. Dla Virgin Mobile nie są one optymistyczne. Dobre i optymistyczne wyniki to te od Premium Mobile, największego konkurenta, który może już mieć jakieś 200 tysięcy użytkowników, a po przejęciu bazy klientów a2mobile jeszcze więcej. Niemniej trzymam kciuki, może w ten rok wymyślą jakąś nową mega ofertę, która nie tylko zatrzyma obecnych, ale i przyciągnie nowych klientów.

Źródło: Rzeczpospolita.

2018 Dawca Biorca Bilans
Premium Mobile I kwartał 1523 12160 10637
Premium Mobile II kwartał 1470 14919 13449
Premium Mobile III kwartał 1898 17574 15676
Premium Mobile IV kwartał 2225 18044 15819
Razem 7116 62697 55581

 

Wydaje mi się, że dość duża baza użytkowników może nie być wystarczająca, patrząc po nastrojach klientów, a te widać po raportach kwartalnych UKE z przenoszenia numerów pomiędzy operatorami. Dla Virgin Mobile nie są one optymistyczne. Dobre i optymistyczne wyniki to te od Premium Mobile, największego konkurenta, który może już mieć jakieś 200 tysięcy użytkowników, a po przejęciu bazy klientów a2mobile jeszcze więcej. Niemniej trzymam kciuki, może w ten rok wymyślą jakąś nową mega ofertę, która nie tylko zatrzyma obecnych, ale i przyciągnie nowych klientów.

Źródło: Rzeczpospolita.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu