1

Jak użytkownicy oceniają usługę carsharingową OMNI?

Wyłoniliśmy już zwycięzcę naszego konkursu organizowanego wspólnie z platformą OMNI. Nadesłaliście jednak mnóstwo interesujących opinii oraz recenzji, które zdecydowanie warto przytoczyć.

Usługa OMNI otrzymała mnóstwo ocen i recenzji – zwycięską prezentowaliśmy kilka dni temu. Użytkownicy kompleksowo sprawdzali usługę, zwracając uwagę na różne aspekty jej funkcjonowania. Maciej pisze między innymi o kwestii zwracania pojazdów, sugerując, aby rozszerzyć liczbę miejsc, w których można to robić:

Wiele usług carsharingowych wymaga zwrotu pojazdu w miejscu odbioru. Jest to zrozumiałe, ale wyjątkowo niepraktyczne. W Polsce konwencja ta niezbyt chętnie rozpowszechnia się wśród użytkowników – znacznie lepszą koncepcją jest przygotowanie sieci miejsc w najbardziej użytecznych miejscach, tj. przy lotnisku, dworcu lub w innych miejscach, pokroju galerie handlowe czy parkingi w ścisłym centrum miasta. Wzorem może być krakowski Traficar, który doskonale sprawdza się jako alternatywa dla taksówek. OMNI w moim przekonaniu mogłoby nieco utrzeć nosa konkurencji działając właśnie w ten sposób.

Jednocześnie dodaje, że OMNI ma ogromny potencjał, a auta marki Skoda świetnie sprawdzają się w swojej roli. Łukasz tymczasem zwraca uwagę na zastosowania usługi, które mogą być bardzo wszechstronne:

Model, w którym auto jest przypisane do konkretnego parkingu i „jest autem twojej lokalnej społeczności” ma szansę się sprawdzić, o ile koszt powiązany z czasem wypożyczenia nie będzie zbyt duży – wtedy takie auto na zakupy będzie idealnym rozwiązaniem. Podobnie na podjechanie do znajomych na drugi koniec miasta, czy krótką wycieczkę za miasto.

W podobnym tonie na temat serwisu wypowiada się Bartłomiej, zwracając uwagę na to, że OMNI może być doskonałą propozycją w sytuacji, gdy np. spotka nas awaria lub inna nieprzewidziana sytuacja:

Wielu z Was zada sobie pytanie czy to jest dla mnie? Myślę, że mimo wszystko jest to dobre rozwiązanie, ponieważ zawsze mamy takiego asa w rękawie na wypadek nagłej awarii, gdy będziemy potrzebowali auta na tzw. chwilę. Zrealizujemy przy tym swój cel, a nasz portfel nie ucierpi i nie będzie nas gryzł w kieszeni.

Wiele dobrego na temat OMNI pisze też Tomasz, podkreślając działanie aplikacji oraz intuicyjność i prostotę obsługi. Jak czytamy w jego recenzji:

Co do aplikacji to chyba prościej się nie dało. Łatwy dostęp, przejrzysty interfejs, fajnie pokazana mapka lub jak kto woli lista dostępnych samochodów  z pełną informacją o stanie ich baku paliwa i kosztach przejechania 1 km i 1 min użytkowania pojazdu. W razie jakichkolwiek problemów szybciutko możemy połączyć się z konsultantem bez wykręcania żadnego numeru. Jeżeli nie możemy odnaleźć swojego samochodu nawigacja bardzo łatwo i szybko nas do niego poprowadzi. Przydał by się kalkulator na stronie internetowej, który mógłby mniej więcej oszacować ile wyniesie nas przejażdżka po Warszawie. Brakuje niestety możliwości rezerwowania samochodu ze strony internetowej a nie tylko z aplikacji :) Mam nadzieje, że firma będzie się rozwijać, bo zapowiada się ciekawie.

Błażej postawił natomiast na proste wyliczenie plusów i minusów. W jego recenzji możemy przeczytać, że sukces OMNI będzie w dużej mierze zależał o oferowanych samochodów, ale nie tylko. Co jeszcze sądzi o serwisie?

+banalna obsługa
+dobre samochody
-działanie aplikacji (GPS, czytelność menu, podsumowanie czasu, mało precyzyjne pola z danymi)
-brak instrukcji użytkowania auta.
-brak ładowarki i uchwytu na telefon.

Ogólny odbiór aplikacji był bardzo pozytywny. Oczywiście użytkownicy nie pisali jedynie samych superlatywów i pojawiały się negatywne oceny, w których zwracano uwagę na elementy, które warto jeszcze poprawić. OMNI ma stale ewoluować i być rozbudowywana o nowe funkcje oraz możliwości. Już teraz całość działa na terenie Warszawy. Więcej szczegółów na temat jej działania znajdziecie w naszym artykule.

Materiał powstał we współpracy z marką OMNI