5

Jak Facebook zachęci Cię do wydawania więcej pieniędzy? Właśnie tak

Na temat Facebooka piszemy ostatnio naprawdę często – trudno bowiem przejść obojętnie obok uruchamianych lub testowanych przez niego zmian w portalu czy zaprezentowanych nowości jak Graph Search. Pisaliśmy również o wprowadzeniu Facebook Gifts, czyli możliwości kupowania znajomym z Facebooka prezentów i wysyłania ich nawet nie znając adresu zamieszkania. Na tym jednak nie koniec – zaprezentowana […]

cardNa temat Facebooka piszemy ostatnio naprawdę często – trudno bowiem przejść obojętnie obok uruchamianych lub testowanych przez niego zmian w portalu czy zaprezentowanych nowości jak Graph Search. Pisaliśmy również o wprowadzeniu Facebook Gifts, czyli możliwości kupowania znajomym z Facebooka prezentów i wysyłania ich nawet nie znając adresu zamieszkania. Na tym jednak nie koniec – zaprezentowana dziś Facebook Gift Card umożliwi dokonywanie zakupów w tradycyjnych sklepach po tym jak nasi znajomi doładują nam nasze „konto”.

Płatności bezgotówkowe przyjmują dziś już przeróżne formy, a technologie zbliżeniowe coraz częściej zastępują nawet standardowe karty chipowe podczas codziennych zakupów. Facebook postanowił również wykorzystać ten trend, jednak w nieco odmienny sposób. Facebook Gift Card pozwoli na obdarowanie znajomych konkretną kwotą pieniędzy, którą można będzie wydać w jednym z biorących udział w projekcje sklepów.

4

Cały proces ogranicza się do wybrania karty Facebooka z kategorii prezentów „cyfrowych”, wskazania kwoty i dokonania płatności. Znajomy od razu otrzyma powiadomienie o wysłanym do niego prezencie, a kilka dni później zwykłą pocztą otrzyma kartę. Od razu po jej otrzymaniu będzie mógł z niej skorzystać. Na jednej karcie utrzymywane będzie saldo dla każdego ze sklepów z osobna. Jeżeli ktoś otrzymał już taką kartę to kolejne „doładowania środków” będą realizowane właśnie na nią. Sprawdzenia salda można dokonać na stronie Facebooka lub za pomocą aplikacji mobilnej.

4 (1)

Naturalnie karta dostępna będzie jak na razie jedynie dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych, a jej pojawienie się poza granicami Ameryki Północnej jest jak na razie mało prawdopodobne. Mimo to, myślę że takie działania są dla Facebooka bardzo ważne. Ruch w kierunku technologii mobilnej został przez niego doskonale wykorzystany i nie bez przyczyny większość jego użytkowników korzysta z portalu właśnie na takich urządzeniach jak smartfon czy tablet. Życzenia w postaci wpisu na tablicy (niestety) wyparły już nawet potrzebę wykonania telefonu, o wizycie u znajomego nie wspominając. Jeżeli więc będzie można wysłać komuś prezent lub umożliwić jego zakup wykonując jedynie kilka kliknięć to jakaś część użytkowników z całą pewność skorzysta z tej opcji.

Źródło: Facebook.