7

Rekordowe jajko na Instagramie wykorzystane w słusznej sprawie – super akcja!

Może być trudno uwierzyć, że ze wszystkimi czterema sprawami z tytułu powiązany jest amerykański serwis VOD o nazwie Hulu. Wszystko zaczęło się od błahej sprawy, jak zdjęcie jajka na Instagramie. Finał całej akcji był jednak wyjątkowy.

Kilka tygodni temu trudno było znaleźć medium, które nie pochyliłoby się nad tematem najpopularniejszego posta na Instagramie – polubione 18 milionów razy zdjęcie córki celebrytki Kylie Jenner zostało zepchnięte z pierwszego miejsca przez fotografię… jajka. Ostatecznie licznik polubień pod fotką wskazuje na ponad 52 miliony, co pozwala sądzić, że rekord ten nie zostanie szybko pokonany, ale kto wie. Profil, na jakim zamieszczono zdjęcie, nosi nazwę world_record_egg i od samego początku zamiarem twórców było prześcignięcie konkurencji.

 

 

Nie było jednak wiadome, czy profil i zdjęcie są tylko żartem, za którym stoi pojedyncza osoba, czy może jest to element większej akcji, którą może sponsorować jedna z marek. Takie przypuszczenia nie były nieuzasadnione, ponieważ niejednokrotnie przekonywaliśmy się już o tym, że tego typu działania mogą przynieść najlepsze efekty marketingowe. Sytuacja nie była jasna przez dłuższy czas, aż do momentu zaprezentowania piątego z kolei zdjęcia. Trzy wcześniejsze ukazywały pękającą skorupkę jajka, by na ostatnim z udostępnionych znalazło się jajko zasznurowane niczym piłka do futbolu amerykańskiego. To od razu sprawiło, że powiązanie profilu z nadchodzącym wydarzeniem, określanym mianem amerykańskiego święta, było niezaprzeczalne.

 

 

Na początek lutego zaplanowano bowiem finał rozgrywek NFL, czyli Super Bowl, o którym mówi się na całym świecie, choć nie tylko z pobudek sportowych. Ale jak z tym wszystkim wiąże się najpopularniejsze jajko świata? Wtedy wyszło na jaw, że za profilem stoi teraz firma Hulu – serwis streamingowy z filmami i serialami dostępny na terenie USA. To nie oni zapoczątkowali całą akcję, ale postanowili na tym skorzystać. Można by więc zakładać, że wykorzystanie takiej okazji zostanie sprowadzone do zamieszczenia reklamy usługi VOD, którą potencjalnie może zobaczyć wiele więcej osób niż 10 milionów obserwujących profil na Instagramie. Uwaga użytkowników i mediów była przecież wciąż skupiona na tym profilu.

 

 

Hulu wykupiło 30 sekundowy spot w przerwie reklamowej w trakcie transmisji Super Bowl, gdzie wyemitowany został teaser 3. sezonu Opowieści podręcznej, ale ostatni post na Instagramie zapraszał do odwiedzenia Hulu przy okazji sportowego święta. Okazało się, że Hulu – we współpracy z Chrisem Godfrey’em, autorem profilu – przygotowało klip zachęcający osoby mające problemy do skontaktowania się z organizacją Mental Health America. Pękająca skorupka jajka, którą mogliśmy oglądać na zdjęciach, odnosiła się do pękającej psychiki osób aktywnych w mediach społecznościowych i presji z nimi związanej.

 

 

Cały materiał zobaczycie poniżej:

 

 

Mieszkający i pracujący w Londynie Chris Godfrey zdecydował się na stworzenie czegoś, co przebije zdjęcie córki celebrytki, a za fotografowany obiekt wybrał jajko, które nie ma płci, rasy, pochodzenia i nie jest przypisane do konkretnej religii. „Jajko, to jajko. Jest uniwersalne” – powiedział New York Times. Popularność zdjęcia rosła całkowicie organicznie, zapewnia, bez udziału influencerów czy sponsorowanych wyświetleń. Kluczem do sukcesu była wspomniana uniwersalność i zainteresowanie młodych – aktywność na profilu i pod zdjęciem pikowała w godzinach między 15 a 16, czyli „zaraz po szkole”.