8

„Jabłka” najbardziej oczekiwanymi prezentami pod choinkę

Niewiele ponad miesiąc dzieli nas od Świąt Bożego Narodzenia. Najbliższe tygodnie upłyną więc pod znakiem poszukiwania prezentów dla najbliższych – a wśród nich jedną z najpopularniejszych kategorii będą urządzenia elektroniczne – smartfony, tablety, konsole czy laptopy. Jednak, która z firm cieszy się wśród najmłodszych największym zainteresowaniem? Jak zasugerowałem w tytule, na listach życzeń najczęściej występują […]


Niewiele ponad miesiąc dzieli nas od Świąt Bożego Narodzenia. Najbliższe tygodnie upłyną więc pod znakiem poszukiwania prezentów dla najbliższych – a wśród nich jedną z najpopularniejszych kategorii będą urządzenia elektroniczne – smartfony, tablety, konsole czy laptopy. Jednak, która z firm cieszy się wśród najmłodszych największym zainteresowaniem?

Jak zasugerowałem w tytule, na listach życzeń najczęściej występują produkty firmy Apple – najbardziej pożądanym gadżetem jest „duży” iPad, a na pierwsze pięć miejsc w rankingu aż cztery zajmują urządzenia firmy z Cupertino. Sporym zaskoczeniem jest druga pozycja nowej konsoli od Nintendo – Wii U, która dostępna jest w sprzedaży od kilku dni. Co ciekawe na samym końcu listy znajdziemy takie produkty jak tablet Surface od Microsoftu czy konsola PlayStation Vita. W środku stawki uplasowały się e-czytniki – czyżby te urządzenia miałyby uczynić czytanie mniej passe?

Ankieta została przeprowadzona przez firmę Nielsen na dzieciach w wieku od 6 do 12 lat – wśród najmłodszych najbardziej rozpoznawalne są iUrządzenia, których nazwy są niezwykle łatwe do zapamiętania i najwyraźniej kojarzą się przede wszystkim z dobrą zabawą, a dziś dobra zabawa kojarzona jest z gadżetami technologicznymi. Czy dorasta właśnie pokolenie dla którego rozrywka kojarzyć się będzie głównie z tabletami czy konsolami?

Czy Apple może liczyć na jeszcze większe zyski w okresie przedświątecznym? Jeżeli rodzice postanowiliby spełnić życzenia swoich dzieci, to bez wątpienia moglibyśmy być świadkami pobicia kolejnych rekordów sprzedaży przez urządzenia z systemem iOS. Pomimo wielkiego wysiłku jaki Microsoft włożył w promocję tabletu Surface, jako urządzenia dla każdego, to najwyraźniej nie zdołał on przekonać do siebie najmłodszych klientów.

A Wy co planujecie sprezentować swoim najbliższym?

Źródło: Slashgear. Źródło grafiki: Mrgadget.