25

Ipla liderem VOD, Onet mocno goni – TVP stoi w miejscu

Ipla przesłała informacje prasową podsumowującą 3 kwartały 2010 roku. Mają się czym chwalić. Rosnąca baza programów telewizyjnych, spora baza filmów pełnometrażowych (w tej chwili 800 pozycji) i do tego dobre wejście w urządzenia mobile (iphone, android, symbian). Warto też wspomnieć o pojawieniu się iPla w telewizorach Panasonica i Samsunga. Jeśli chodzi o nowości to z […]

Ipla przesłała informacje prasową podsumowującą 3 kwartały 2010 roku. Mają się czym chwalić. Rosnąca baza programów telewizyjnych, spora baza filmów pełnometrażowych (w tej chwili 800 pozycji) i do tego dobre wejście w urządzenia mobile (iphone, android, symbian). Warto też wspomnieć o pojawieniu się iPla w telewizorach Panasonica i Samsunga.

Jeśli chodzi o nowości to z informacji wynika, że Ipla dostępna będzie również na tabletach firmy Samsung (Galaxy Tab) poprzez aplikację na androida. Funkcjonalnie będzie to zbliżone do tego co oferuje ipla na iphona.

Czyli między innymi będzie można pobrać film tak aby móc oglądać go bez konieczności podłączenia do internetu co osobiści uważam za bardzo dobre rozwiązanie szczególnie dla tableta.

Jeśli chodzi o ofertę programową pojawi się płatny pakiet iplaSPORT LIVE dzięki, któremu będziemy mogli oglądać najciekawsze wydarzenia sportowe online. Cena za miesiąc to ok 15 PLN.

Zapowiedziane zostały też bezpłatne firmy pełnometrażowe, których sponsorem będzie uwaga – firma Microsoft a właściwie linia produktu Windows 7. Podobno co tydzień będą pojawiać się w ipla nowe darmowe pozycje.

Tyle jeśli chodzi o stan obecny i plan. Na wykresach pokazujących czas spędzony w ipla i realnych użytkowników widać jednak jak szybko i dynamicznie rozwija się VOD od Onetu i to, że TVP kompletnie nie zrobiło nic w tym roku z VOD (liczba użytkowników jest nadal spora ale czas spędzany w portalu jest nieporównywalnie mały w stosunku do Onet czy Ipla).

Onet doganiający postatowską Ipla jeśli chodzi o czas spędzany na oglądaniu filmów nie jest specjalnie dużym zaskoczeniem zważywszy na zasoby TVN – choć trzeba przyznać, że skok w 3 kwartale jest imponujący.

Dziwi natomiast postawa TVP, która do tej pory nie ruszyła z miejsca i przez 3 kwartały praktycznie nie zmieniła nic aby wpłynąć na czas jaki internauta spędza na oglądaniu materiałów z portalu.


Łączny miesięczny czas [godz]


Liczba użytkowników (RU)