22

Klienci zadowoleni z hejtowanego iPhone SE. Apple też ma się z czego cieszyć, bo sprzedaje się jak należy

Druga generacja iPhone'a SE to chyba jedna z najczęściej komentowanych premier ostatnich miesięcy. Hejtowany przez wielu smartfon Apple sprzedaje się co najmniej zadowalająco i spełnia swoją rolę.

Hejtowany i uwielbiany iPhone SE

Tegoroczna edycja iPhone’a SE wzbudziła przeogromne emocje. Chyba o żadnym innym smartfonie ostatnich miesięcy nie dyskutowało się tak zaciekle i żarliwie. Jedni bronili polityki Apple, która to miała świetnie odpowiadać na potrzeby klientów proponując im sprawdzoną i nieodstającą od dotychczasowych modeli konstrukcję w połączeniu z odświeżoną specyfikacją i najniższą wśród najnowszych iPhone’ów ceną. Według innych Apple znakomicie praktykuje recykling wciskając klientom przestarzałą obudowę z obszernymi ramkami i starym Touch ID, mamiąc ich niby-nową specyfikacją.

iPhone SE – recenzja. To jedyny taki smartfon na rynku. Wyjątkowy, ale do ideału mu daleko

Niezależnie od tego, po której stronie barykady się znajdujecie, jest kilka faktów z którymi dyskutować się po prostu nie da. iPhone’y otrzymują teraz nawet 5-letnie wsparcie nowymi wersjami systemu iOS i nawet liczące więcej niż 3-4 lata modele pozwalają sprawnie pracować, przeglądać Sieć, oglądać filmy, grać i korzystać z przeróżnych aplikacji. Mankamentem pozostają dosyć szybko tracące swoją potencjalną pojemność akumulatory, ale ich wymiana może odbyć się w promocyjnej cenie (jak ostatnio w Cortlandzie) i za 200-300 złotych wydłużamy o kolejne kilkanaście miesięcy żywotność swojego telefonu.

iPhone SE – sprzedaż co najmniej zadowalająca. Klienci wymienili swoje stare modele

Nie trzeba jednak brać pod uwagę tylko opinii recenzentów, bo znamy już opinie konsumentów dzięki Consumer Intelligence Research Partners (CIRP). W Raporcie czytamy, że iPhone SE stanowił 19% wszystkich sprzedanych iPhone’ów, mimo że nie był dostępny w całym kwartale. Jako bazowy model kosztuje o wiele mniej niż iPhone Xr, ale zastąpił nieco wysłużonego już iPhone’a 8. CIRP twierdzi, że Apple udało się osiągnąć zamierzony cel – iPhone SE skusił posiadaczy starszych modeli do zakupu nowego telefonu.

Najgorętsza premiera ostatnich miesięcy lub lat. A to tylko „budżetowy” iPhone SE

Aż 73% klientów, którzy wybrali iPhone’a SE (2020) było posiadaczami smartfona starszego niż 4 lata. Mowa o takich modelach jak iPhone’y 5, 6, 6S i 7. Wśród sprzedanych iPhone’ów prym wiodą oczywiście modele 11 i 11 Pro, które stanowią 2/3 wybieranych modeli. Ale sytuacja nie była taka jasna, bo w tym samym okresie (przed premierą iPhone’a SE) sprzedawane były także modele 8 i 8 Plus, które stanowiły 8% wszystkich sprzedanych modeli.