0

Internet jest dwukrotnie bardziej wpływowy niż telewizja

Badania wpływu mediów na zachowania konsumentów wskazują, że w trzech wiodących krajach Europy: Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, dwukrotną przewagę nad telewizją ma internet. Według opublikowanego przez Harris Interactive wskaźnika wpływu mediów cyfrowych konsumenci wybierając produkty bądź usługi najczęściej kierują się opiniami zaczerpniętymi z sieci. We wszystkich badanych krajach internet okazał się najbardziej opiniotwórczym medium dla […]

Badania wpływu mediów na zachowania konsumentów wskazują, że w trzech wiodących krajach Europy: Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, dwukrotną przewagę nad telewizją ma internet. Według opublikowanego przez Harris Interactive wskaźnika wpływu mediów cyfrowych konsumenci wybierając produkty bądź usługi najczęściej kierują się opiniami zaczerpniętymi z sieci.

We wszystkich badanych krajach internet okazał się najbardziej opiniotwórczym medium dla konsumentów. We Francji sieci wybrało 37% ankietowanych, w Niemczech 40%, natomiast w Wielkiej Brytanii było to 42%. Na drugim miejscu znalazła się telewizja, która otrzymała 25%, 22% i 23%.

Wpływ internetu

Z opublikowanego na The Next Web powyższego wykresu dowiedzieć możemy się również, że internet jest około 8 razy bardziej wpływowy niż tradycyjna prasa i około 3 razy niż kolorowe magazyny. W trzech opisywanych krajach dostrzec możemy także trend w myśl, którego ludzie coraz większą wagę przykładają do zdobywania informacji na temat interesujących ich usług i produktów. Obserwowany jest wzrost poziomu świadomość konsumenckiej, przejawiający się coraz większa popularnością serwisów specjalistycznych oraz udziałem w dyskusjach dotyczących owych produktów.

Harris Interactive przeprowadził badania na grupie 5 tyś internautów z wymienionych krajów. Badane były między innymi takie cechy jak udział i zaangażowanie w społeczności internetowe, zachowania konsumenckie oraz wpływ na decyzje w wyborze produktów.