9

Interia szuka pomysłów na biznes?

Interia organizuje konkurs na ciekawy internetowy projekt. Zwycięzca ma szansę na realizacje swojego projektu pod skrzydłami Interii (czyli może pracować przy projekcie) a oprócz tego są jeszcze nagrody pieniężne (pierwsze miejsce to 5 tysięcy złotych) i rzeczowe (tutaj to chyba trochę zabrakło pomysłu bo nagrody są bardzo przeciętne). Pomysł na pozyskanie idei i projektów od […]


Interia organizuje konkurs na ciekawy internetowy projekt. Zwycięzca ma szansę na realizacje swojego projektu pod skrzydłami Interii (czyli może pracować przy projekcie) a oprócz tego są jeszcze nagrody pieniężne (pierwsze miejsce to 5 tysięcy złotych) i rzeczowe (tutaj to chyba trochę zabrakło pomysłu bo nagrody są bardzo przeciętne).



Pomysł na pozyskanie idei i projektów od młodych ludzi jest moim zdaniem bardzo dobry. Można oczywiście dyskutować co do kwoty i nagrody, wszyscy jednak wiemy że pomysły trzymane w szufladzie i tak nie przyniosą większego zysku (a całkowite ryzyko i koszty ich realizacji w tym przypadku poniesie interia).

Inne duże firmy internetowe stosują podobną strategię w rozmowach z podmiotami, którymi było zainteresowane. To znaczy oferowana jest praca w zamian za przejęcie serwisu (oczywiście nie zawsze i nie wszystkim ale z tego co wiem był to dość często proponowany model).

Zastanawiam się tylko czy przy tak dużej ilości serwisów jakie interia uruchomiła w tym roku naprawdę jest potrzebny kolejny serwis (może on zaginąć w gąszczu innych nowo powstałych produkcji) – oczywiście może trafić się genialny pomysł, który zakończy tego typu dywagację.