1

Intel pozyskał dużego partnera i zabiera się za inteligentne okulary

Intel działa na rynku technologii ubieralnych – zza Oceanu płyną wieści o kolejnej firmie, z którą amerykańska korporacja zamierza współpracować w tym biznesie. To Luxottica. Niektórym nazwa firmy pewnie nic nie mówi, ale zapewniam, że mowa o dużym graczu, potentacie na rynku okularów. Partnerzy zapewniają, iż pierwsze owoce ich współpracy poznamy już w przyszłym roku. […]

Intel działa na rynku technologii ubieralnych – zza Oceanu płyną wieści o kolejnej firmie, z którą amerykańska korporacja zamierza współpracować w tym biznesie. To Luxottica. Niektórym nazwa firmy pewnie nic nie mówi, ale zapewniam, że mowa o dużym graczu, potentacie na rynku okularów. Partnerzy zapewniają, iż pierwsze owoce ich współpracy poznamy już w przyszłym roku.

Grupa Luxottica to prawdziwy gigant: produkują okulary pod swoimi markami, wśród których znajdziemy Ray-Ban, Persol czy Oakley, współpracują też ze znanymi firmami z rynku modowego. Zdecydowanie nie jest to podrzędny gracz, dla którego umowa z Intelem będzie wielką szansą na wybicie się w tym biznesie. To ułatwia zadanie Intelowi, który chce zaistnieć na rynku technologii ubieralnych – skorzystają z rozpoznawalnych brandów i rozbudowanej sieci sprzedaży.

Na razie nie wiadomo nic na temat produktów wspomnianego duetu. Pojawiają się informacje, że pierwsze inteligentne okulary pojawią się na rynku już w przyszłym roku, ale szczegółów brak. Nie wiadomo, czy będzie to sprzęt o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego czy raczej lekkie podrasowanie okularów elektroniką. Warto w tym miejscu wspomnieć, że Intel zamierza współpracować z korporacją Google przy projekcie Glass, a Luxottica też wspiera internetowego giganta w pracach nad tym sprzętem. Robi się zatem ciekawe trio.

Niedawno pisałem o produkcie MICA, czyli My Intelligent Communication Accessory, nad którym pracował m.in. Intel. To biżuteria wzbogacona elektroniką. Albo elektroniczny gadżet podrasowany materiałami używanymi w przemyśle jubilerskim – jak kto woli. Mieliśmy już zatem próbkę tego, co chce osiągnąć Intel, jak zamierza się rozwijać na rynku technologii ubieralnych i do kogo kieruje swoją ofertę. Współpraca z Luxottica to kolejny krok na tej ścieżce.

Intel nie zamierza ograniczać się tylko do mariażu z branżą jubilerską – patrząc na finalistów konkursu Make It Wearable, można zauważyć, że znalazły się tam projekty z różnych „bajek”: sport, medycyna, przemysł, dom. Pole do popisu naprawdę ogromne, bo rynku gadżetów ubieralnych nikt jeszcze nie zdefiniował. Być może spróbuje to zrobić Intel, tłumacząc, że ten biznes po prostu nie ma granic.