26

InPost został wybrany najlepszą firmą kurierską 2019 roku w Polsce. Przez klientów

To chyba najlepsze wyróżnienie dla firmy, jeśli to klienci, którzy korzystają z ich usług, w tym przypadku kurierskich, wybierają ją jako najlepszą dla siebie, i którą byliby skłonni sami polecać dalej. W kolejnej edycji badania firm kurierskich Polskiego Instytut Badań Jakości (PIBJA) wygrywa InPost.

Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA), to niezależna firma badawcza, która co jakiś czas sprawdza jakość sprzedawanych produktów czy świadczonych usług w Polsce. Ostatnie badanie odnoszące się do firm kurierskich przeprowadzili w 2017 roku, wygrał wtedy DHL, InPost był na drugim miejscu, a na trzecim UPS.

W tym roku wybrano reprezentatywną grupę respondentów, którzy to w okresie ostatnich 3 miesięcy korzystali z usług przynajmniej jednej z następujących firm kurierskich:

  • DHL
  • DPD
  • FedEx
  • Geis
  • GLS
  • InPost
  • Pocztex
  • UPS

Badanym zadano 13 pytań czy stwierdzeń, na które musieli odpowiedzieć za pomocą 10-cio stopniowej skali Likerta, na której 1 – oznaczało, że „w ogóle się nie zgadzam”, a 10 – „zgadzam się w zupełności”.

Każdemu pytaniu przypisana była waga, a ich suma składała się na 100%. Wynik uzyskany przez każdą z badanych marek to średnia ważona – suma punktów zdobytych w każdym pytaniu przemnożona przez jego wagę, wyrażoną w procentach.

Jakie to były pytania? Badani oceniali w ten sposób czas oczekiwania na przesyłkę, czy kurier się zapowiedział z dostawą przesyłki, czy klienci mieli wpływ na ustalenie konkretnej godziny dostawy, koszty dostawy, ale także uprzejmość kuriera, stan przesyłki czy skłonność do polecenia usług danej firmy znajomym.

Firma Wynik
1. Inpost 84,50%
2. FedEx 82,00%
3. DPD 81,70%
4. DHL 81,40%
5. GLS 80,70%
6. UPS 80,10%
7. Pocztex 79,50%
8. Geis 77,50%

 

Wygrał InPost, którego klienci docenili przede wszystkim za czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczenie przesyłki pod poprawny adres, uprzejmość kurierów, brak uszkodzeń czy zabrudzeń oraz niskie koszty i co najważniejsze najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy oraz chętnie polecali ją swoim znajomym.

Rafał Brzoska, prezes InPost:

Czujemy ogromną odpowiedzialność za powierzane nam przesyłki, dlatego wynik badania są dla nas wielkim sukcesem. Spośród badanych firm, to właśnie przywiązanie do marki InPost jest najsilniejsze. Jako cały zespół wykonujemy ogromną pracę, aby dostarczać satysfakcjonujące usługi naszym klientom – łączymy możliwość śledzenia przesyłki z opcją ustalenia godziny odbioru przesyłki oraz atrakcyjnymi cenami usług. Wciąż obserwujemy trend wzrostowy na rynku e-commerce – wiemy jak istotną częścią procesu zakupów internetowych jest otrzymanie zamówionych towarów szybko i bez uszkodzeń, a w razie problemów szybkie ich rozwiązanie dzięki pomocy profesjonalnej i łatwo dostępnej obsługi klienta.

Drugie miejsce przypadło firmie FedEx, którą klienci wyróżniali za umawianie się kuriera na konkretną godzinę odbioru oraz elastyczne ustalanie godziny odbioru, wysokie noty otrzymali też ich kurierzy za uprzejmość. Podium zamyka DPD docenione przede wszystkim za krótki czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczanie pod poprawny adres, uprzejmość pracowników oraz brak uszkodzeń w doręczonych towarach.

Źródło: Polski Instytut Badań Jakości/InPost.