51

InPost Mobile ma już 4 mln aktywnych użytkowników. Wkrótce nadawanie przesyłek z poziomu aplikacji

Zaledwie pod koniec września informowaliśmy Was o postawieniu przez InPost Paczkomatu numer 8 tysięcy. To już dość pokaźna sieć, która niedługo przewyższy prawie dwukrotnie liczbę placówek Poczty Polskiej.

Wczoraj InPost poinformował o nawiązaniu współpracy z siecią sklepów Delikatesy Centrum, pod którymi stanie nowych 890 Paczkomatów, tym samym sieć ta powiększy się do prawie 9 tysięcy maszyn (placówek Poczty Polskiej mamy na tę chwilę 4600).

Rafał Brzoska, prezes InPost:

Paczkomaty InPost często stawiamy przy sklepach, centrach handlowych czy stacjach benzynowych. Nasze analizy wskazują, że pozwalają one zwiększać obroty handlowe nawet o 10%. Współpraca z Delikatesami Centrum to ważny krok w ekspansji naszej sieci, która trafi teraz pod sklepy popularnej sieci sklepów delikatesowych. Zalety Paczkomatów doceniają Polacy, którzy wybierają tę formę dostawy częściej niż kuriera – co jest szczególnie ważne w czasie pandemii, gdyż jest to najbezpieczniejsza obecnie forma dostaw.

Widać, że InPost dość mocno zbroi się przed zbliżającym się przedświątecznym szczytem paczkowym, w którym to ciężko będzie oczekiwać wzmożonego ruchu w centrach handlowych, ale już można podejrzewać, że zakupy w sieci będą dużo popularniejsze niż jeszcze rok temu, właśnie z uwagi na panującą pandemię.

Warto przy okazji wspomnieć, że Delikatesy Centrum to nie pierwsza sieć, która nawiązała współpracę z InPost. Paczkomaty stoją już przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan, gdzie dodatkowo InPost ma swoje Lodówkomaty.

Paczkomaty przy sieciach handlowych, to korzyść nie tylko dla klientów, ale i dla samych sklepów.

Ewa Borowska, członek zarządu Delikatesy Centrum:

Współpraca z InPost i zwiększenie liczby Paczkomatów przy sklepach naszej sieci pomaga niezależnym przedsiębiorcom prowadzącym Delikatesy Centrum w budowaniu konkurencyjności placówek w swojej okolicy To duża wygoda dla robiących zakupy, a dla naszych franczyzobiorców szansa na zwiększenie liczby klientów, czy w praktyce po prostu większą sprzedaż. Badania pokazują, że współczynnik współkupowania wynosi przy tego typu usługach ok. 30%. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w lub przy danym punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy.

Nowe Paczkomaty to nie wszystko, już jakiś czas temu InPost udostępnił usługę Paczka w Weekend, która kosztuje wprawdzie dodatkowe 4,99 zł, ale pozwoli na rozłożenie nieco obłożenia Paczkmatów w tygodniu. Aby z niej skorzystać wystarczy, że nadawca nada paczkę w sobotę do godziny 13:00, a klient będzie mógł ją odebrać w sobotę lub w niedzielę.

Kolejną nieocenioną opcją dostępną już od roku to nowa aplikacja InPost Mobile, z której korzysta już 4 mln aktywnych użytkowników. Trudno się dziwić takiej popularności, skoro umożliwia ona odbiór przesyłek zdalnie, nawet przez kilka osób jednocześnie, co wyeliminuje kolejki przez Paczkomatami, nawet w szczycie paczkowym. Na tę chwilę funkcja ta notuje kilkaset tysięcy otwarć dziennie.

Osobiście jednak zainteresowała mnie informacja z tego komunikatu prasowego o udostępnieniu niedługo funkcji nadawania przesyłek za pomocą tej aplikacji. Dlatego też dodatkowo zapytałem o nią rzecznika prasowego InPost Wojciecha Kądziołkę, a w szczególności o to, jak ten proces będzie mniej więcej wyglądał:

Tłumaczyliśmy już wcześniej, że docelowo aplikacja będzie miała co raz więcej funkcji. Jednak jeszcze za wcześnie, abyśmy mogli zdradzić akurat jak ta będzie działać. Trwają pracę. Jak je skończymy to będziemy podawać szczegóły.

Tak więc na razie musimy się jeszcze uzbroić w cierpliwość, choć nie wydaje mi się, aby proces nadawania paczek przez aplikację był jakoś bardziej skomplikowany niż ich obecny zdalny odbiór.

Źródło: InPost.