0

Imperium (Yahoo) kontratakuje

Yahoo równocześnie z walką o swoją wartość postanowiło pokazać, że cały czas jest liczącym się na rynku graczem, który jest w stanie bardzo sprawnie realizować swoją strategię. W przerwie negocjacji z Microsoftem (i innymi zainteresowanym), Yahoo uruchomia serwisy takie jak Yahoo Live, a planuje uruchomić jeszcze Yahoo Buzz, poprawia swój serwis video (to tylko tych […]

Yahoo równocześnie z walką o swoją wartość postanowiło pokazać, że cały czas jest liczącym się na rynku graczem, który jest w stanie bardzo sprawnie realizować swoją strategię.

W przerwie negocjacji z Microsoftem (i innymi zainteresowanym), Yahoo uruchomia serwisy takie jak Yahoo Live, a planuje uruchomić jeszcze Yahoo Buzz, poprawia swój serwis video (to tylko tych kilka ważniejszych zmian bo tych mniejszych było dużo więcej).



Yahoo buzz to najnowszy projekt Yahoo, który swoja premierę ma mieć w tym miesiącu. Pomysł polega na tym aby zagregować w jednym miejscu informacje pochodzące z serwisów newsowych yahoo. Ponieważ bardzo cenię sobie serwisy informacyjne yahoo dlatego wydaje mi się iż stworzenie Yahoo Buzz jest dobrym pomysłem.

Czytając o Buzz można odnieść wrażenie, że Yahoo będzie starać się rywalizować z serwisami takimi jak Digg.com. Nie będzie to jednak serwis typowo społecznościowy gdzie użytkownicy będą mogli dodawać ciekawe newsy znalezione w sieci, z tego co widać jedynym elementem podobnym do serwisów typu digg.com będzie możliwość głosowania na ciekawe wiadomości.

Oczywiście to co widać na przed premierowych obrazkach (serwis ma być uruchomiony pod koniec lutego) nie oznacza, że będzie wersją ostateczną. Mając takie narzędzie bardzo łatwo będzie przeobrazić je w coś więcej niż tylko agregator newsów.

Czy wzrost dynamiki z jaką Yahoo uruchamia nowe inicjatywy ma poprawić wizerunek firmy w oczach akcjonariuszy i użytkowników ? – bardzo możliwe iż jest to jeden z pomysłu na pokazanie iż mimo kłopotów finansowych oraz restrukturyzacji jaką przechodzi firma jest ona nadal tym samym Yahoo z „dobrymi” pomysłami, które jest w stanie szybko realizować (chociaż wiadomo, że zmiany w serwisach takich jak video czy tworzenie nowych serwisów to nie jest kwestia kilku tygodni)