25

Ile się zarabia na unikalnym użytkowniku?

Serwis businessinsider.com przygotował bardzo ciekawe porównanie ile największe firmy internetowe „wyciągają” pieniędzy na unikalnych użytkownikach. Porównanie to przygotowano na bazie danych finansowych z roku 2009 (rozumiem, że chodzi o przychody z internetu) podzielonych przez miesięczną liczbę UU jakie generują firmy takie jak Google, Yahoo, AOL, Microsoft, Facebook i Twitter. Nie trudno jest przewidzieć kto w […]

Serwis businessinsider.com przygotował bardzo ciekawe porównanie ile największe firmy internetowe „wyciągają” pieniędzy na unikalnych użytkownikach. Porównanie to przygotowano na bazie danych finansowych z roku 2009 (rozumiem, że chodzi o przychody z internetu) podzielonych przez miesięczną liczbę UU jakie generują firmy takie jak Google, Yahoo, AOL, Microsoft, Facebook i Twitter.

Nie trudno jest przewidzieć kto w takim zestawieniu wygrywa. Google ma z jednego unikalnego użytkownika ponad 18 dolarów. Drugie miejsce to chyba zaskoczenie – AOL 12 dolarów/UU. Potem mamy Yahoo, Microsoft, Facebooka oraz Twittera z dość zabawnym wynikiem 0,62 USD.



Ciekawe jak takie zestawienie wyglądało by w Polsce gdyby chcieć porównać najmocniejszych graczy (największe serwisy społecznościowe oraz portale)?