Microsoft swoją nową reklamą (która premierę będzie miała podczas March Madness basketball) uderza prosto w Apple i to moim zdaniem strzela dość celnie. Reklama pokazuje jaki komputer można kupić poniżej 1,000 USD. Młoda dziewczyn jeździ po sklepach komputerowych w poszukiwaniu 17 calowego laptopa, kiedy wychodzi z sklepu Apple i jedzie do następnego sklepu można usłyszeć ” “I’m just not cool enough to be a Mac person” – jest to reakcja na ceny komputerów Apple.
Wprawdzie zaraz usłyszymy, że Apple to świetny system, dobry sprzęt itp. Umówmy się jednak, że młodzi ludzie szukają komputera do pracy, do pisania, do przeglądania internetu i multimediów – i to przy bardzo ograniczonym budżecie. „Cudowny” system (chociaż Vista naprawdę nie jest taka zła) czy też ładna obudowa mogą być w tych czasach nie wystarczającym argumentem na wydanie 100% więcej na Apple i to właśnie główny punkt kampanii Microsoftu która promuje PC.