Hyundai Kona N
Gdy na rynku pojawił się Hyundai i30 N to wielu dziennikarzy podchodziło do niego z rezerwą, ale okazało się, że to świetne auto. Spory w tym udział miało nie tylko dobrze zestrojone zawieszenie, ale również silnik 2.0 T-GDI o mocy 250 lub 275 KM sparowany z manualną skrzynią biegów. W zeszłym roku model i30 N zyskał jeszcze opcjonalną skrzynię automatyczną, a na rynku pojawił się mniejszy brat – i20 N. Teraz przyszła pora na pierwszego usportowionego crossovera, który powinien wypełnić lukę pomiędzy Fordem Puma ST oraz VW T-Roc R.

Na pierwszych renderach, które właśnie opublikowano Kona N (Conan? ;-)) wygląda świetnie. Nowy zderzak z charakterystycznymi wlotami powietrza tuż nad grillem, cienkimi światłami LED i czerwoną listwą ciągnącą się po całym dolnym obrysie auta robią świetne wrażenie. Nie inaczej jest też w tylnej części nadwozia, gdzie mamy znowu ciekawy detal w postaci trójkątnego trzeciego światła stopu, a także sporych rozmiarów dyfuzor i podwójną końcówkę układu wydechowego. Przyznam szczerze, że o ile wersja „cywilna” nie za bardzo mi się podoba, to model z dopiskiem N robi świetne wrażenie, przynajmniej na renderach. Na żywo zobaczymy go już za kilka tygodni.

Hyundai Kona N z 2.0 T-GDI i automatem
Hyundai nie odkrył jeszcze wszystkich kart, ale wygląda na to, że Kona N również zostanie wyposażona w silnik 2.0 T-GDI o mocy 250 lub 275 KM w wersji Performance. Co więcej crossover ma być dostępny tylko z ośmiostopniową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów. Nie będzie opcji ze skrzynią manualną. Napęd ma być natomiast przekazywany na przednią oś, a za stabilność w zakrętach będzie odpowiadało obniżone zawieszenie. Całość prezentuje się naprawdę nieźle i miejmy nadzieje, że tak samo będzie jeździć.
Więcej z kategorii Motoryzacja:
- Platforma Mercedes EVA z nowego EQSa zapewni nawet 770 km zasięgu
- Hummer wraca po 10 latach jako elektryk osiągający 100 km/h w 3,5 s
- Skoda Enyaq iV 80 – elektryczny i rodzinny SUV z dużym zasięgiem. Test
- Mercedes-AMG stawia na hybrydy, ponad 650 KM z 2 litrów pojemności
- Kia EV6 GT jest szybsza niż Porsche Taycan 4S, a będzie kosztowała znacznie mniej