Honda HR-V przeszła facelifting
7

Japoński crossover z wyprostowanymi zmarszczkami: Honda HR-V przeszła facelifting

Honda w końcu zdecydowała się pokazać pierwsze zdjęcia odświeżonego crossovera. Lekko przestylizowano nadwozie i dodano nowe silniki. Honda HR-V przeszła facelifting.

Honda HR-V to model, który ma dosyć burzliwą historię. Pierwsza generacja zadebiutowała jeszcze w XX wieku i oferowana była do 2006 roku. Później przez 8 lat panowała posucha w ofercie japończyków, by w 2014 roku pokazano obecnie sprzedawane auto. I właśnie zdecydowano się na odświeżenie auta. W internecie pojawiły się pierwsze zdjęcia potwierdzające informacje, że Honda HR-V przeszła facelifting. Co więcej w ofercie pojawią się nowe jednostki napędowe.

Honda HR-V przeszła facelifting: kosmetyka nadwozia

Honda HR-V najbardziej zmieniła się w przednim pasie. W oczy najbardziej rzuca się chromowana osłona chłodnicy, która rozdziela zmienione i przeprojektowane przednie lampy. Te ostatnie przypominają teraz stosowane w najnowszym Civicu. W standardzie znajdziemy soczewkę halogenową z przeprojektowanymi światłami do jazdy dziennej, a na liście wyposażenia opcjonalnego znalazła się pozycja świateł FullLED. Zmieniono również przedni zderzak, w którym głębiej umieszczono wloty powietrza i światła przeciwmgielne.

Honda HR-V przeszła facelifting

Więcej chromu znajdziemy także na klapie bagażnika. Facelifting nie ominął również tylnych lamp, które mają teraz ciemniejsze klosze. W bogatszych wersjach wyposażeniowych znajdziemy nowe wzory felg aluminiowych czy też chromowaną końcówkę układu wydechowego. Oferta kolorystyczna obejmować ma teraz osiem pozycji. Zmiany nie ominęły również wnętrza i palety jednostek napędowych.

Honda HR-V przeszła facelifting: zmiany wewnątrz i w silnikach

Chociaż w oficjalnych informacjach próżno szukać zdjęć odświeżonej kabiny Hondy HR-V, to japończycy nie poskromili informacji o tym co się tam zmieniło. Przeprojektowano przednie fotele, które zapewniają teraz wyższy komfort podczas podróży i lepsze podparcie dzięki zmienionym poduszkom. Te podstawowe obite są tkaniną wyższej jakości, a wraz z bogatszymi wersjami wyposażeniowymi znajdziemy połączenie tkaniny i skóry, a nawet podwójne szwy, które uatrakcyjniają wnętrze. Honda chwali się też, że zdecydowanie popracowano nad wyciszeniem kabiny. Dodatkowe materiały wygłuszające pojawiły się na ścianie grodziowej, nadkolach, podłodze i w bagażniku. Nie zapomniano też o funkcjonalnym systemie składania tylnej kanapy Magic Seat. Na początku 2019 roku pojawią się nowe jednostki napędowe.

Honda HR-V przeszła facelifting

Obecna oferta japońskiego crossovera oferuje dwie jednostki napędowe: wolnossącego benzyniaka 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM i diesla 1.6 i-DTEC generującego 120 KM. Na początku przyszłego roku w ofercie znajdziemy nowy silnik, który jest znany z obecnie sprzedawanego Civica. Mowa tutaj o turbodoładowanym benzyniaku 1.5 VTEC Turbo, który generuje aż 182 KM. Możliwe więc, że nowa jednostka napędowa stworzy z odświeżonej Hondy HR-V bardzo szybkie auto.

Nowa Honda HR-V po faceliftingu zaczęła już zjeżdżać z taśm produkcyjnych, a planuje w najbliższych tygodniach rozpocząć przyjmowanie zamówień. Dlatego też nie znamy jeszcze cenników, lecz podejrzewamy, że różnice w cenie mogą być niewielkie. Obecnie sprzedawane auto wycenione było w podstawowej wersji na kwotę 78 590 zł. Pierwsze samochody mają trafić do salonów w październiku bieżącego roku.