Apple

To już pewne. Inteligentnego głośnika Apple w tym roku nie zobaczymy

Jakub Szczęsny
To już pewne. Inteligentnego głośnika Apple w tym roku nie zobaczymy
12

Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na to, że jeżeli Homepod pojawi się na rynku, to będzie to w grudniu. Również i analitycy zajmujący się Apple obstawiali właśnie ten termin - nie bez powodu. Wtedy właśnie mamy do czynienia z okresem świątecznym, czyli żniwami wśród producentów elektroniki. Apple jednak nie dostarczy swojego głośnika w tym roku.

Jak wynika z oświadczenia Apple, urządzenie będzie sprzedawane w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Australii dopiero na początku przyszłego roku. Nie zostało wyjaśnione to, dlaczego w ogóle doszło do opóźnienia. Bardzo możliwe, że Homepod wymaga jeszcze pewnych prac, które spowodują, że będzie po prostu lepszym urządzeniem. Ale to już nie pierwszy raz, gdy Apple nie dość, że nie wywiązuje się z terminów, to jeszcze robi to właśnie w okresie świątecznym, który z pewnością byłby dla firmy atrakcyjny w słupkach sprzedażowych.

Ale ta sytuacja głośnikowi Homepod raczej nie zaszkodzi

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że na rynku inteligentnych głośników zrobiło się ostatnio bardzo tłoczno. Amazon ma całą armię tego typu sprzętów. Google w ostatnim czasie także rozszerzył swoją ofertę interaktywnych źródeł dźwięku - cały czas rozszerza zasięg Asystenta Google na świecie i kto wie, może już w przyszłym roku zobaczymy go w Polsce. Homepod natomiast będzie się sprzedawać jak ciepłe bułeczki... bo firma ma rzeszę oddanych klientów. I nawet stosunkowo wysoka cena: 349 dolarów tego nie zmieni.

Jak wynika z oświadczenia Apple, urządzenie będzie sprzedawane w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Australii dopiero na początku przyszłego roku. Nie zostało wyjaśnione to, dlaczego w ogóle doszło do opóźnienia. Bardzo możliwe, że Homepod wymaga jeszcze pewnych prac, które spowodują, że będzie po prostu lepszym urządzeniem. Ale to już nie pierwszy raz, gdy Apple nie dość, że nie wywiązuje się z terminów, to jeszcze robi to właśnie w okresie świątecznym, który z pewnością byłby dla firmy atrakcyjny w słupkach sprzedażowych.

Ale ta sytuacja głośnikowi Homepod raczej nie zaszkodzi

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że na rynku inteligentnych głośników zrobiło się ostatnio bardzo tłoczno. Amazon ma całą armię tego typu sprzętów. Google w ostatnim czasie także rozszerzył swoją ofertę interaktywnych źródeł dźwięku - cały czas rozszerza zasięg Asystenta Google na świecie i kto wie, może już w przyszłym roku zobaczymy go w Polsce. Homepod natomiast będzie się sprzedawać jak ciepłe bułeczki... bo firma ma rzeszę oddanych klientów. I nawet stosunkowo wysoka cena: 349 dolarów tego nie zmieni.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu