2

HeatData sprawdzi, gdzie jeździłeś palcem

Wraz z rozwojem rynku aplikacji mobilnych, nieunikniony jest również rozwój narzędzi, które umożliwią mierzenie i analizę zachowań użytkowników. Jednym z przedsięwzięć, które być może będą rozwijać tę dziedzinę jest startup HeatData.com HeatData to jeden ze zwycięzców tegorocznego Techcrunch Disrupt. Narzędzie dostarcza informacji, dotyczących analizy zachowań użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych. Narzędzia dotychczas dostępne na rynku, […]

Wraz z rozwojem rynku aplikacji mobilnych, nieunikniony jest również rozwój narzędzi, które umożliwią mierzenie i analizę zachowań użytkowników. Jednym z przedsięwzięć, które być może będą rozwijać tę dziedzinę jest startup HeatData.com

HeatData to jeden ze zwycięzców tegorocznego Techcrunch Disrupt. Narzędzie dostarcza informacji, dotyczących analizy zachowań użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych. Narzędzia dotychczas dostępne na rynku, rejestrowały kliknięcia na poszczególne buttony oraz  adresy, odwiedzane przez użytkowników. HeatData proponuje coś ponadto, dostarczając najważniejsze chyba dane dla mobile – te dotyczące wykonanych gestów.

Za pomocą HeatDate dowiadujemy się, w którym momencie korzystania z aplikacji mobilnych, użytkownicy wykonywali na ekranach urządzeń gesty takie jak: przybliżenia, oddalenia, przeciągnięcia, zatrzymania itp. Dane generowane są w formie przejrzystej heatmapy, która może się okazać nieocenioną pomocą dla przedsiębiorców, wprowadzających zmiany i optymalizujących działanie swoich produktów tak, by działały efektywniej.

Aplikacja została przetestowana w sklepie Macys oraz na serwisie PandoDaily, co wydaje się być zachęcającą rekomendacją. Zastanawia mnie jednak wydajność takiego narzędzia. Crazyegg.com, używane w przypadku  stron internetowych, swego czasu znacznie spowalniało analizowany serwis. Podobnie dzieje się w przypadku głównego konkurenta Heatdata – Optimizely.com, który spowolnił działanie serwisu allegro.

Startup jest w tak wczesnej fazie rozwoju, że nie wdrożył jeszcze żadnego modelu biznesowego –  z niecierpliwością czekam na informacje, dotyczące dalszych losów projektu. Sądzę, że  jeszcze o nim usłyszymy. Idea jest przecież słuszna, a generowanie tego typu danych wydaje się kluczowe dla optymalizacji użyteczności aplikacji mobilnych.

Na koniec mała dygresja:  historia twórcy HeatData to także dobry przykład tego, że pracując na etacie (w tym przypadku w Yammer jako PM) można zrobić coś fajnego, kreatywnego i rozwojowego. Da się? Da.