7

Grupy i wydarzenia na Facebooku z drobnymi, ale ważnymi zmianami

Facebook nie próżnuje i wprowadza kolejne niewielkie zmiany, które jednak wpłyną na sposób korzystania przez nas z serwisu. Po pierwsze, użytkownicy prowadzący grupy otrzymują od teraz informację o liczbie osób, do których dotarł każdy publikowany w grupie wpis. To jednak nie koniec nowinek na Facebooku. W testach jest także nowy kalendarz z wydarzeniami oraz wyświetlanie […]

Facebook nie próżnuje i wprowadza kolejne niewielkie zmiany, które jednak wpłyną na sposób korzystania przez nas z serwisu. Po pierwsze, użytkownicy prowadzący grupy otrzymują od teraz informację o liczbie osób, do których dotarł każdy publikowany w grupie wpis. To jednak nie koniec nowinek na Facebooku. W testach jest także nowy kalendarz z wydarzeniami oraz wyświetlanie większej liczby reklam na ekranie – zamiast siedmiu boksów ma pojawić się aż dziesięć.

Największy serwis społecznościowy świata po raz kolejny udowadnia, że do perfekcji dochodzi się małymi krokami. Facebook stara się pracować nad udoskonaleniem każdego elementu na swojej stronie. Dlatego też kilku małym zmianom podległy grupy, wydarzenia oraz reklamy.

Od teraz na grupach na Facebooku pojawia się informacja o liczbie osób, które przeczytały każdy z publikowanych postów. Jak podaje sam serwis, może być to opcja przydatna na przykład w przypadku grupy drużyny sportowej i wpisu o nowej godzinie najbliższego treningu. Anons o tym, do kogo dotarła taka informacja pozwoli szybko określić, którzy zawodnicy wymagają dodatkowego powiadomienia, choćby przez telefon. Facebook nie podaje oficjalnie, czy podobną funkcję wprowadzi do News Feed.

Facebook pracuje także nad liczbą boksów reklamowych wyświetlanych jednocześnie na ekranie użytkownika. Zamiast obecnie pojawiających się siedmiu reklam, już niebawem na monitorze możemy zobaczyć aż 10 okienek z reklamami, pojawiającymi się po prawej stronie serwisu.

Niewykluczone są również zmiany dotyczące wyglądu wydarzeń na Facebooku. W ramach imprezy Hackathon powstał nowy widok, bazujący na tradycyjnej kartce z kalendarza – dzięki temu zabiegowi o wiele bardziej przejrzyste staje się wychwycenie dat i dni, w których wydarzenia są zaplanowane.

Jak oceniacie nowinki na Facebooku?

Źródło grafiki: 1, 2, 3.