2

Grupa Polsat włącza się w walkę z koronawirusem. Kupuje testy i urządzenia diagnostyczne

Epidemia koronawirusa daje się wszystkim we znaki. Od samego początku podnosi się argument, że jednym z ważniejszych elementów walki z chorobą jest przeprowadzanie testów na masową skalę.

„Testy, testy, testy” słyszymy od przedstawicieli Światowej Organizacji Zdrowia. W Polsce te są wykonywane w wielu laboratoriach, jednak część społeczeństwa uważa, że wciąż jest ich mało. W pomoc do walki z koronawirusem dołączają się kolejne firmy, w tym Grupa Polsat, która zakupiła właśnie 200000 testów wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną. Wszystkie testy i urządzenia do ich odczytu mają zostać przekazane do użytku przy zaangażowaniu ministra Sławomira Gadomskiego z Ministerstwa Zdrowia, konsultacji profesora Andrzeja Horbana, krajowego konsultanta w dziedzinie chorób zakaźnych oraz dzięki Sławomirowi Gnalickiemu — prezesowi firmy Argenta, dostawcy testów i urządzeń.

Myślę, że w walce z koronawirusem najważniejsze jest testowanie, czyli identyfikacja ludzi zakażonych oraz ich izolacja. Dzięki temu możemy ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa, a na końcu tej drogi – wygrać z epidemią

— mówi Zygmunt Solorz.

Przeprowadzaniem testów diagnostyką w kierunku koronawirusa i COVID-19 zajmą się laboratoria wskazane przez Ministerstwo Zdrowia. Pierwsza partia testów oraz aparatury laboratoryjnej zostały już przekazane i dostarczone Ministerstwu Zdrowia. Wszystkie testy i sprzęt będą udostępnione do końca maja.

Czas jest bardzo trudny dla nas wszystkich i musimy sobie pomagać. Jesteśmy polską firmą – chcemy i powinniśmy pomóc w walce z epidemią. Po raz pierwszy zdecydowałem, że pomagamy jednorazowo na tak dużą skalę. Przekazujemy 200 tysięcy testów i aparaturę, mając nadzieję, że wesprze to heroiczne działania polskich służb medycznych. Bardzo im wszystkim dziękuję, szczególnie tym na pierwszej linii frontu

— podsumowuje Zygmunt Solorz.

Grupa Polsat w walce z koronawirusem. Testy i inne działania pomocowe

Grupa Polsat angażuje się w walkę z koronawirusem również na innych polach. To między innymi przekazanie 2200 tabletów z dostępem do internetu najbardziej potrzebującym dzieciom, zebranie 3 milionów złotych dzięki akcji „Reklama na Ratunek — razem w walce z koronawirusem”, czy przekazanie przez Fundację Polsat 2 milionów złotych na walkę z epidemią. To także darmowe pakiety danych dla klientów sieci Plus i Plush oraz pakiety dla kleintów Cyfrowego Polsatu korzystających z taryf internetowych.

Źródło: informacje prasowe