0

Google zabiera nas na Igrzyska do Rio! Dobrze, że internetowi giganci mocno angażują się w tego typu imprezy

Nie jest nowością, że giganci internetu reagują na wydarzenia sportowe (i nie tylko) o charakterze międzynarodowym. Tak też jest z Igrzyskami Olimpijskimi w Rio, z których Google zamierza zdawać wyczerpującą relację.

Tradycyjnie już Google dostosowuje swoją wyszukiwarkę pod kątem harmonogramu wydarzeń i klasyfikacji medalowej. Ponadto w wynikach wyszukiwania będziemy mogli znaleźć szczegółowe informacje na temat wszystkich występujących na Olimpiadzie sportowców. Warto dodać, że użytkownicy urządzeń mobilnych z Androidem lub iOS korzystający z aplikacji Google’a mogą również otrzymywać powiadomienia o nowych medalistach, dzięki czemu nie przeoczą żadnego z nich. Wszystko to ubrano oczywiście w typową dla Google’a stylistykę Material Design. A to nie wszystko!

Rio, a także cały Park Olimpijski zostały udostępnione w Google Maps. Gigant zadbał o to, aby w każdy zakątek ważnego z punktu widzenia fanów sportu miejsca dotarła jego kamera 360. W rezultacie udało się przygotować zdjęcia sferyczne, które finalnie trafiły do usługi Google Street View. Zatem nawet nie będąc na miejscu możemy poczuć ten sportowy klimat, a być może nawet i emocje. Nie zabraknie też materiałów na YouTube. Za dostarczanie tychże ma odpowiadać 15 dostawców, a w sumie trafią one do 60 krajów na całym świecie. Specjalne modyfikacje wprowadzono też w Google Trends, co pozwoli lepiej zobaczyć, czego w trakcie Igrzysk internauci szukają najczęściej w sieci. Widać zatem, że kalifornijska firma obstawia tę imprezę kompleksowo.

To ciekawe, że akurat w promowanie Igrzysk w Rio Google angażuje się tak mocno. Teoretycznie większą liczbę fanów i widzów przyciągają imprezy związane z piłką nożną. Te oczywiście też są w odpowiedni sposób obsługiwane przez wyszukiwarkę (ale też Facebooka czy Twittera), ale nie z takim rozmachem. W każdym razie, jeżeli należycie do grona osób uważnie śledzących wydarzenia sportowe tego kalibru, Google Was z całą pewnością nie rozczaruje.

Czekamy teraz na reakcje innych. Igrzyska będą przecież również obecne na Facebooku, Twitterze i w innych mediach społecznościowych. Choć nie przyciągają one takich sponsorów i pieniędzy jak piłka nożna czy football amerykański (w USA), to są bez wątpienia wydarzeniem istotnym. Również z punktu widzenia nas, Polaków. Będziemy bowiem mieli solidną reprezentację i ogromny apetyt na medale.